Tizenegy százalékkal nőtt tavaly a hazai reklámköltés
Tavaly 216 milliárd forint volt a hazai reklámköltés, ami 11,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot – áll a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által kedden publikált adatsorban.
Az MTI-hez eljuttatott összesítés szerint – 22 százalékos bővülést mutató közel 66 milliárdos költéssel – az internet adja e „reklámtorta” legnagyobb szeletét, a második helyen a televízió végzett, 56 milliárd forinttal; ez 8,6 százalékos javulást mutat.
A harmadik legnagyobb szegmens a nyomtatott sajtóé, amelynek 32,4 milliárdos hirdetési bevétele négy tizedszázalékos javulást jelent, míg a direkt marketing 31,9 milliárdja 8,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot.
A közterületi piac 16,4 milliárd forintos bevétele 8,1 százalékos emelkedés eredménye, az ambient eszközök 2,75 milliárdja 2,4 százalékos bővülést jelez; 5,6 százalékkal ugrottak meg a rádiós hirdetési bevételek, összegük 9,6 milliárd forint körüli az MRSZ adatsora szerint.
A kimutatás szerint arányaiban tavaly a mozireklám fejlődött a legnagyobb mértékben, mintegy 2,4 milliárd forintos értéke a másfélszerese az egy évvel korábbinak.
Az MRSZ hangsúlyozza: a hazai GDP-arányos reklámköltés még mindig elmarad a válság előttitől, hiszen 2008-ban ez az arány 0,9 százalék volt, míg tavaly csak 0,6. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MRSZ: szakmai állásfoglalás „A közélet átláthatóságáról” szóló törvénytervezetről
Lépett a Reklámszövetség: állásfoglalást juttatott el a döntéshozókhoz. A Magyar…
Tovább olvasom >Egészséges növekedést produkált a rendezvényszektor 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei, illetve partnerei 2025. március…
Tovább olvasom >Novák Pétert a Magyar Reklámszövetség új elnöke
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >