Tizedszer is Exportakadémia

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 04. 13. 11:14

Tizedik alkalommal indítja útjára a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) komplex exportfejlesztési képzését, az MNKH Exportakadémiát április 12-27. között. A Kereskedőház képzési programja idén tovább bővül, hiszen több alkalommal határon túli helyszíneken is megrendezik a tréninget, mely már kezdő innovatív vállalkozások igényeire szabott exportpiaci tudást is kínál.

MNKH

A 2012 óta megrendezett Exportakadémiát eddig összesen több mint 200 cégvezető végezte el, akiknek többsége a megszerzett gyakorlati tudásnak köszönhetően már sikeres exportőrré vált. Az összesen négynapos, idei első tréningen 20 vállalkozás képviselői vesznek részt, elsősorban az élelmiszeripar, a kozmetikai ipar, a textilipar, az IT megoldások és az ipari automatizálás szegmenseiből. Az Exportakadémia tavaszi „féléve” az üzleti környezet és piacelemzés, a marketingstratégiák, a külkereskedelem-technika és az exportfinanszírozás témái köré épül.

Exportpiaci tudás már kezdő innovatív vállalkozásoknak is
A Kereskedőház folyamatosan fejleszti exportképzési programját, melynek eredményeként az idei évtől kezdődően már korai fázisú vállalkozások számára is gyakorlati ismereteket kínál a külpiaci tevékenység, a nemzetközi üzletfejlesztés kapcsán és várhatóan a Digitális Exportfejlesztési Stratégiához kapcsolódóan infokommunikációs fókuszú tréninget is indít a közeljövőben.
„Az idei évben négy alkalommal szervezünk Exportakadémiát Magyarországon, illetve további öt exporttréninget bonyolítunk le Erdélyben, Székelyföldön, Felvidéken, Vajdaságban és Kárpátalján, melyekre összesen mintegy 200 vállalkozást várunk. Képzési programunkat azonban nem csupán a Kárpát-medencei magyar vállalkozásoknak tettük elérhetővé, hanem az idei évtől kezdve már innovatív projektgazdák is elsajátíthatják a sikeres exporttevékenységhez szükséges tudást” – fogalmazott Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.

Egyre több határon túli magyar cég vehet részt a képzésben
A Kereskedőház kiemelt stratégiai célja a határon túli magyar vállalkozások gazdaságfejlesztése, a határ menti magyar-magyar gazdasági kapcsolatok erősítése. Ennek részeként az MNKH tavaly elkezdte kiterjeszteni képzési tevékenységét a határon túli magyarlakta területekre is, így 2016-ban már két alkalommal, Szabadkán és Csíkszeredán juthattak tudáshoz, élő kapcsolatrendszerhez és exportpiaci orientációhoz a határon túli magyar érdekeltségű gazdasági társaságok.
A 2017-es évben kiteljesedik az MNKH határon túli exportfejlesztési képzési programja, hiszen Kárpátalján, Erdélyben, valamint várhatóan további 2-3 határon túli helyszínen is részt vehetnek a tréningen az érdeklődő vállalkozások.

Kapcsolódó cikkeink