Tízből kilenc háztartás továbbra is joghurtvásárló

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 19. 15:11

A nagy márkák megtartották fogyasztóikat, de egyre többen próbálják ki a kereskedelmi márkákat is – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.

A joghurtkategória elterjedtsége nem csökkent Magyarországon 2010-ben: tízből kilenc háztartás vásárolt joghurtot az év folyamán. Szinte minden vásárló választott a gyümölcsízesítésűek közül, míg a natúr változat elterjedtsége a kategóriát fogyasztók körében csupán 60 százalék.

A nagy márkák többsége továbbra is el tudta érni a fogyasztóit, míg a kereskedelmi márkák több háztartásba jutottak el: a kategória vásárlói közül 2009-ben 58 százalék, 2010-ben már 62 százalék választott részben vagy egészben az üzletláncok termékei közül. A nagyobb elérés mellett ugyanakkor a saját márkák súlya csökkent a fogyasztói kosarakban: átlagban a joghurtfogyasztásnak már kevesebb mint negyedét adják a kereskedelmi márkák.

A joghurt több mint felét a hiper- és szupermarketekben vásárolják. A szupermarketek mellett a kisboltláncok részesednek súlyukon felül a kategória forgalmából, míg a független kisboltok és az egyéb csatornák (utcai árusok, drogériák, C&C) forgalma FMCG-átlag alatti ebben a szegmensben. n

A napi fogyasztási cikk és a joghurtvásár-

lások értékbeli megoszlása 2010. negyedik

negyedévében, százalékban

FMCG Joghurt

Hipermarket 28 27

Szupermarket 16 25

Diszkont 15 17

Kisboltlánc 14 21

Kisbolt, független 12 7

Egyéb 15 3

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Csillag Zoltán

Key Account Manager

GfK Hungária

Kapcsolódó cikkeink