Tízből kilenc háztartás továbbra is joghurtvásárló
A nagy márkák megtartották fogyasztóikat, de egyre többen próbálják ki a kereskedelmi márkákat is – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.
A joghurtkategória elterjedtsége nem csökkent Magyarországon 2010-ben: tízből kilenc háztartás vásárolt joghurtot az év folyamán. Szinte minden vásárló választott a gyümölcsízesítésűek közül, míg a natúr változat elterjedtsége a kategóriát fogyasztók körében csupán 60 százalék.
A nagy márkák többsége továbbra is el tudta érni a fogyasztóit, míg a kereskedelmi márkák több háztartásba jutottak el: a kategória vásárlói közül 2009-ben 58 százalék, 2010-ben már 62 százalék választott részben vagy egészben az üzletláncok termékei közül. A nagyobb elérés mellett ugyanakkor a saját márkák súlya csökkent a fogyasztói kosarakban: átlagban a joghurtfogyasztásnak már kevesebb mint negyedét adják a kereskedelmi márkák.
A joghurt több mint felét a hiper- és szupermarketekben vásárolják. A szupermarketek mellett a kisboltláncok részesednek súlyukon felül a kategória forgalmából, míg a független kisboltok és az egyéb csatornák (utcai árusok, drogériák, C&C) forgalma FMCG-átlag alatti ebben a szegmensben. n
A napi fogyasztási cikk és a joghurtvásár-
lások értékbeli megoszlása 2010. negyedik
negyedévében, százalékban
FMCG Joghurt
Hipermarket 28 27
Szupermarket 16 25
Diszkont 15 17
Kisboltlánc 14 21
Kisbolt, független 12 7
Egyéb 15 3
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Csillag Zoltán
Key Account Manager
GfK Hungária
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >