Tíz százalék felett nőtt a csomagforgalom az első negyedévben
Jelentős részben külföldről érkeznek azok az árutartalmú küldemények hazánkba, amelyeket a Magyar Posta Zrt. a második legerősebb forgalmú időszakként számontartott hetekben-hónapokban kezel. Idén is tíz százalékot meghaladó mértékű növekedést regisztráltak az első negyedévben – olvasható a Magyar Nemzet Online-on.
Nem áll meg az elmúlt években tapasztalt növekedés a csomagszállítási piacon – jelentette ki a Magyar Nemzet érdeklődésére a Magyar Posta Zrt. 2019 első hónapjainak adatai alapján. Az idei első négy hónapban 13 százalékkal több csomag és csomagjellegű küldemény várható, ami 1,5 millióval haladja meg a 2018. azonos időszakit a társaság becslése szerint. Hozzátették: a húsvétot megelőző időszakban, vagyis április legelején volt olyan nap is, amikor a küldemények darabszáma megközelítette a kétszázezret. Ez nagyjából 80 százalékos emelkedést jelent a két évvel ezelőtti legforgalmasabb napokhoz képest, amikor napi 110 ezer csomaggal számoltak a vállalatnál. Ez akkor 25-30 százalékos forgalomnövekedést jelentett.
Tavaly a nagypéntek, illetve a húsvéthétfő hetében több mint egymillió árutartalmú küldeményt kezelt a posta. Ennek jelentős részét tették ki nemzetközi bejövő csomagok: nagy részük a Távol-Keletről, ezen belül is Kínából érkezett. Idén húsvét két hetének mennyisége, valamint azon belül a nemzetközi küldemények aránya még magasabb az előzetes adatok szerint.
A csomagforgalom az év egészét nézve karácsony előtt ugrik meg nagyobb mértékben, de az elmúlt években tavasszal is látható volt kisebb felfutás. A húsvét minden évben más hétvégére esik, így az önmagában nem állítható, hogy csupán ez az ünnep generál a csomagszállítási piacon növekedést – szögezte le válaszában a társaság. Az okokról azt írták, hogy tavasszal általában jellemzően megnő a kereslet több termékkategóriában, legyen szó húsvétról, szezonális vásárlásról, valamint több a megrendelés az anyák napja és a szintén május eleji ballagások előtt is.
Az éves összesített forgalom a csomag- és árutartalmú küldemények kategóriájában hatalmasat nőtt néhány év alatt. Míg 2015-ben 15,7 milliót kézbesített a posta, addig tavaly már 41 milliót kellett kezelnie. Mindez lényegében az online kereskedelem bővülésének eredménye, amely a kiskereskedelmi forgalomból 6-7 százalékot tesz ki, ám szakértők szerint egy évtizeden belül már a teljes kiskereskedelmi forgalom ötödét is elérheti. A forgalomnövekedésre reagálva a Magyar Posta Zrt. a karácsonyi csúcsidőszak előtt egy új, egymilliárd forint értékű automata csomagfeldolgozó rendszert állított munkába, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket. (Somogyi Orsolya, magyarnemzet.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >A játékosok felelősségtudatának támogatása felülírja a profitelvárásokat is!
Ezzel a fontos gondolattal zártuk interjúnkat Bánhegyi Zsófiával, a Szerencsejáték…
Tovább olvasom >Cseh és román befektetők veszik át az uralmat a magyar e-kereskedelmi piacon
A magyar családi tulajdonból indult Foxpost csomagautomata hálózat értékesítése jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >