Tíz éves a Returpack, a három hazai sörgyár alumínium italosdoboz begyűjtési rendszere
Immár 10 éve, hogy a Magyar Sörgyártók Szövetségének tagjai a Returpack Kft. egyedülálló magyar szabadalmát felhasználva elindították a fém italosdobozok visszaváltását.
A Borsodi Sörgyár Kft, a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungária Zrt. által önkéntesen alapított alumínium doboz visszaváltási rendszer 2010 óta szolgál környezetvédelmi célokat hazánkban. Mára közel 200 db magyar fejlesztésű visszaváltó automata működik országszerte, amelyek legtöbbjét a lakosság a nagyobb élelmiszer boltok előterében találja meg. Hazánkban többek között az Auchan, Spar és Tesco legtöbb üzletében illetve néhány CBA-ban működnek ezek az automaták, amelyek visszaváltási díjat adnak a vásárlóknak az alumínium italdobozokért.
A hazai sörgyárak visszaváltó rendszere mára már évi 100 millió sörösdobozt gyűjt össze, ami a hazai alumínium italosdoboz begyűjtés és újrahasznosítás oroszlánrészét teszi ki.
Ezzel a 100%-ban újrahasznosítható alumínium hulladék mennyiséggel a Returpack begyűjtő hálózata annyi villamos energia és szén-dioxid megtakarításához járult hozzá az elmúlt 10 évben, ami a rákospalotai hulladékégető 1,5 éves termelésével, valamint Budapest valamennyi személygépkocsijának 1 éves szén-dioxid kibocsátásával egyenértékű. Így ez a visszagyűjtési rendszer védi a környezetet és a végtelenszer újrahasznosítható alumínium doboz hulladék begyűjtése pedig jelentős energiát és károsanyag kibocsájtást takarít meg.
„Elsősorban azért népszerűek a Returpack automaták, mert a világon egyedülálló módon az italos dobozokat összelapítva is visszaveszik. Az a meggyőződésünk vezetett a fejlesztés során, hogy minden visszaváltó rendszernek úgy kell működnie, hogy az a fogyasztók számára a legkényelmesebb legyen, mert csak így lehet a legszélesebb fogyasztói rétegeket bevonni a környezetvédelembe.” – emelte ki Dr. Duma László, a Returpack Kft. ügyvezetője.
A Returpack aludoboz visszaváltó rendszer hazai innováció, egyedi képességei és hatékonysága kizárólag magyar szellemi termék. Az automaták felismerik és elfogadják az összegyűrt vagy összelapított aludobozokat is, így az otthon gyűjtött dobozok a háztatásban sem kell, hogy sok helyet foglaljanak el.
A hazai söripar a legfontosabb italcsomagolások visszaváltási rendszerének elkötelezett támogatója. Az újratölthető sörösüvegek, az alumínium sörösdobozok és a csapolt sör forgalmazásához biztosított fém söröshordók, mind visszaválthatók.
„A söripar a kezdetektől törekszik valamennyi általa alkalmazott csomagolás visszagyűjtésére. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a betétdíjas sörösüvegek és sörös hordók után az aludobozokat is visszaválthatóvá tettük, immár 10 éve. Ráadásul egy egyedülálló magyar szabadalomnak köszönhetően a leginnovatívabb módon tudjuk ennek a végtelenszer újrahasznosítható italcsomagolásnak a visszagyűjtését megvalósítani.” – mondta el dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
A www.mindendoboz.hu oldalon és a www.facebook.com/mindendoboz közösségi média felületen bárki megnézheti, hogy lakóhelyének közelében mely áruházakban működik Returpack visszaváltó automata, valamint további hasznos információkat találhat a gépek használatáról.
Kapcsolódó cikkeink
Helyi szójából készült növényi joghurtot dob piacra a holland Jumbo
A holland Jumbo kiskereskedelmi lánc háromféle növényi alapú joghurtot vezetett…
Tovább olvasom >A magyar termelők számára a klímaváltozás és a piaci árrobbanások egyre nagyobb problémát jelentenek
A magyar mezőgazdaság évtizedek óta a búza, kukorica, napraforgó, árpa,…
Tovább olvasom >Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: javuló gazdasági kilátások, bővülő beruházások, ugyanakkor átmenetileg növekvő infláció várható 2025-ben
Reálbér-emelkedés, stabilizálódó beruházások és a fogyasztás további élénkülése várható 2025-ben,…
Tovább olvasom >Januárban hat havi csúcsra emelkedett az euróövezeti infláció
Januárban hat hónapja a legmagasabbra, 2,5 százalékra emelkedett az euróövezeti…
Tovább olvasom >Hajápolás 2025: új irányok és piaci trendek
A hajápolási piac folyamatosan változik, ahogy a fogyasztói igények, az…
Tovább olvasom >