Tíz év alatt több mint felével nőtt a takarékoskodó fiatalok aránya egy felmérés szerint
Tíz év alatt több mint felével nőtt a takarékoskodó fiatalok aránya, a K&H csoport pályakezdők, 19-29 évesek körében végzett felmérése szerint 2012-2019-ben a megtakarításuk átlagos összege 204 ezer forintról 517 ezer forintra emelkedett, a megtakarítással rendelkezők aránya pedig 34 százalékról 57 százalékra nőtt.
A csoport közleménye szerint az elmúlt tíz évben a pénz értéke, kezelése és használati módja is több változáson ment keresztül, így például alig fél évtized alatt kétszeresére nőttek az albérletárak, így egy pályakezdő Budapesten átlag 160 ezer forintos bérleti árra számíthat, míg Nyugat-Magyarországon 100-120 ezer forint, Kelet-Magyarországon 70-80 ezer forint az átlag. Ehhez jön még a rezsi, illetve az internetezés ára és az egyéb költségek.
Az elmúlt években jelentősen változott a pénzhasználat is, a kutatási adatok alapján míg 2013-ban még 200 milliárd forint volt az online kereskedelem forgalma és 17 millió vásárlás zajlott le az interneten, addig 2018-ban már 425 milliárd forint forgalom mellett 38 millió online vásárlás történt.
Az elmúlt években teret hódítottak az e-banki és a mobilbanki megoldások is, hiszen egyre többen már appokon keresztül intézik az ügyeket és a kifizetéseket, például 2015 eleje óta háromszorosára nőtt az érintéses vásárlások aránya. Ma már a 18 éven felüli vásárlók 95 százaléka, 3 millió ember rendelkezik bankkártyával, akik jellemzően három célra használják kártyájukat a GKI Digital adatai szerint: hagyományos boltokban, online üzletekben és szolgáltatások (mozi, étterem) igénybevételekor; csak készpénzfelvételre ma már elenyésző kisebbség használja a kártyáját.
Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója a változásokról elmondta, a digitális átalakulásnak köszönhetően új banki szolgáltatások jelentek meg, és elterjedt a virtuális pénz használata. Úgy vélte, a pénzkezelés változását a pénzügyi oktatásnak is követnie kell, hiszen a mostani iskolás generáció felnőttként már javarészt virtuálisan fogja kezelni pénzügyeit. A csoport például a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedőre való felkészítésnél már animációs vlogger figurákkal és mobilapplikációval fejleszti a diákok tudását.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >K&H: az utazás és a lakásvásárlás áll a fiatalok a fókuszában
A megtakarítással rendelkező fiatalok leginkább utazni szeretnének a spórolt pénzükből,…
Tovább olvasom >Erre költ a legifjabb vásárlói réteg
A 14-18 éves korosztály kétharmada kap, átlagosan havi 22 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >