Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kereskedelmi piac
Tízszeresére nőtt a magyar e-kereskedelmi piac tíz év alatt, tavaly 300 milliárd forint fölé emelkedhetett a hazai elektronikus kiskereskedelem forgalma – ismerteti a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) az eNET kutatásain alapuló becslésében.
Az MTI-hez pénteken eljuttatott tájékoztatásuk szerint még tart a 2015-ös év e-kereskedelmi adatainak összegzése, de az előzetes kalkulációk alapján növekedésről számolnak be a szakemberek.
Tavaly több mint 20 százalékkal emelkedett a hazai vásárlások átlagos kosárértéke az előző évihez képest, így elérte a 10 ezer forint fölötti összeget.
Az eNET legutóbbi kutatásai szerint a legnépszerűbb, online megvásárolt termékek a számítástechnikai cikkek, a szórakoztató elektronika, a lakásfelszerelés, a játékok, az ajándéktárgyak, de egyre bátrabban vásárolnak a magyarok az interneten ruházati cikkeket, sportruházatot is.
Az e-kereskedők 89 százaléka szállít futárral, de csaknem kétharmaduk saját üzletében is átadja a megvásárolt árut. Csaknem minden tizedik üzlet csomagautomatába is kézbesít.
Már számos webshop kínál az utánvétes fizetésnél is bankkártyás fizetési lehetőséget, a kártyát a vásárlók sokszor az átvevőhelyeken, az üzletekben vagy a csomagautomatáknál is használhatják – olvasható a SzEK.org közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >