Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kereskedelmi piac
Tízszeresére nőtt a magyar e-kereskedelmi piac tíz év alatt, tavaly 300 milliárd forint fölé emelkedhetett a hazai elektronikus kiskereskedelem forgalma – ismerteti a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) az eNET kutatásain alapuló becslésében.
Az MTI-hez pénteken eljuttatott tájékoztatásuk szerint még tart a 2015-ös év e-kereskedelmi adatainak összegzése, de az előzetes kalkulációk alapján növekedésről számolnak be a szakemberek.
Tavaly több mint 20 százalékkal emelkedett a hazai vásárlások átlagos kosárértéke az előző évihez képest, így elérte a 10 ezer forint fölötti összeget.
Az eNET legutóbbi kutatásai szerint a legnépszerűbb, online megvásárolt termékek a számítástechnikai cikkek, a szórakoztató elektronika, a lakásfelszerelés, a játékok, az ajándéktárgyak, de egyre bátrabban vásárolnak a magyarok az interneten ruházati cikkeket, sportruházatot is.
Az e-kereskedők 89 százaléka szállít futárral, de csaknem kétharmaduk saját üzletében is átadja a megvásárolt árut. Csaknem minden tizedik üzlet csomagautomatába is kézbesít.
Már számos webshop kínál az utánvétes fizetésnél is bankkártyás fizetési lehetőséget, a kártyát a vásárlók sokszor az átvevőhelyeken, az üzletekben vagy a csomagautomatáknál is használhatják – olvasható a SzEK.org közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2,6 milliárd eurós forgalmat ért el az Allegro 2024-ben
7%-kal nőtt és 2,6 milliárd eurós árbevételt ért el a…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Több százmilliót vesztettek az eltűnt csomagok miatt az európai webáruházaknak
Az európai online kereskedők több mint félmilliárd eurós bevételtől estek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >