Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kereskedelmi piac
Tízszeresére nőtt a magyar e-kereskedelmi piac tíz év alatt, tavaly 300 milliárd forint fölé emelkedhetett a hazai elektronikus kiskereskedelem forgalma – ismerteti a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) az eNET kutatásain alapuló becslésében.
Az MTI-hez pénteken eljuttatott tájékoztatásuk szerint még tart a 2015-ös év e-kereskedelmi adatainak összegzése, de az előzetes kalkulációk alapján növekedésről számolnak be a szakemberek.
Tavaly több mint 20 százalékkal emelkedett a hazai vásárlások átlagos kosárértéke az előző évihez képest, így elérte a 10 ezer forint fölötti összeget.
Az eNET legutóbbi kutatásai szerint a legnépszerűbb, online megvásárolt termékek a számítástechnikai cikkek, a szórakoztató elektronika, a lakásfelszerelés, a játékok, az ajándéktárgyak, de egyre bátrabban vásárolnak a magyarok az interneten ruházati cikkeket, sportruházatot is.
Az e-kereskedők 89 százaléka szállít futárral, de csaknem kétharmaduk saját üzletében is átadja a megvásárolt árut. Csaknem minden tizedik üzlet csomagautomatába is kézbesít.
Már számos webshop kínál az utánvétes fizetésnél is bankkártyás fizetési lehetőséget, a kártyát a vásárlók sokszor az átvevőhelyeken, az üzletekben vagy a csomagautomatáknál is használhatják – olvasható a SzEK.org közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >