Tíz év alatt 74,1%-kal nőtt az alkoholmentes italok gyártási volumene Németországban
A Szövetségi Statisztikai Hivatal (Destatis) legfrissebb adatai szerint az elmúlt tíz évben 74,1%-kal nőtt az alkoholmentes sörgyártás Németországban.

2021-ben pedig az ország 411 millió liter alkoholmentes sört állított elő
A gyártási mennyiség 236 millió liter volt 2011-ben – jegyezte meg a Destatis. 2021-ben pedig az ország 411 millió liter alkoholmentes sört állított elő, mintegy 358 millió euró értékben.
A vegyes söritalok, például a hagyományos sörnél valamivel alacsonyabb alkoholtartalmú Radler gyártása is növekedést mutatott: termelési mennyisége 23,6%-kal nőtt az elmúlt évtizedben, a 2011-es 326 millió literről 2021-re csaknem 403 millió literre. Tíz év alatt ez a növekedés lényegesen alacsonyabb, mint az alkoholmentes sörgyártásban – tette hozzá a Destatis.
2020-ban a Fact.MR piackutató cég adatai felfedték, hogy az alkoholmentes sörök globális piaca a tervek szerint 7%-os pozitív CAGR-rel fog növekedni 2019 és 2027 között. Az előrejelzési időszak végére az alkoholmentes sörök piaca több mint 28 milliárd dollár (25,4 milliárd euró) lesz.
Máshol az olasz sörtermelés 2021-ben elérte a 17,6 millió hektolitert (hl), ami mind a 2019-es (17,3 millió hl), mind a 2020-as (15,8 millió hl) értéket felülmúlta. A 3,8 millió hl-t kitevő export szintén magasabb volt, mint 2019-ben (3,5 millió) és 2020-ban (3,3 millió).
Kapcsolódó cikkeink
Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >