Tíz év alatt 74,1%-kal nőtt az alkoholmentes italok gyártási volumene Németországban
A Szövetségi Statisztikai Hivatal (Destatis) legfrissebb adatai szerint az elmúlt tíz évben 74,1%-kal nőtt az alkoholmentes sörgyártás Németországban.

2021-ben pedig az ország 411 millió liter alkoholmentes sört állított elő
A gyártási mennyiség 236 millió liter volt 2011-ben – jegyezte meg a Destatis. 2021-ben pedig az ország 411 millió liter alkoholmentes sört állított elő, mintegy 358 millió euró értékben.
A vegyes söritalok, például a hagyományos sörnél valamivel alacsonyabb alkoholtartalmú Radler gyártása is növekedést mutatott: termelési mennyisége 23,6%-kal nőtt az elmúlt évtizedben, a 2011-es 326 millió literről 2021-re csaknem 403 millió literre. Tíz év alatt ez a növekedés lényegesen alacsonyabb, mint az alkoholmentes sörgyártásban – tette hozzá a Destatis.
2020-ban a Fact.MR piackutató cég adatai felfedték, hogy az alkoholmentes sörök globális piaca a tervek szerint 7%-os pozitív CAGR-rel fog növekedni 2019 és 2027 között. Az előrejelzési időszak végére az alkoholmentes sörök piaca több mint 28 milliárd dollár (25,4 milliárd euró) lesz.
Máshol az olasz sörtermelés 2021-ben elérte a 17,6 millió hektolitert (hl), ami mind a 2019-es (17,3 millió hl), mind a 2020-as (15,8 millió hl) értéket felülmúlta. A 3,8 millió hl-t kitevő export szintén magasabb volt, mint 2019-ben (3,5 millió) és 2020-ban (3,3 millió).
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rubint Réka: Engem csak a pihenés fáraszt
Magyarország egyik legismertebb arca, aerobic edző, életmód tanácsadó, háromgyermekes anyuka.…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >