Magazin: Tiszta haszon a takarítás

Dátum: 2019. 03. 28. 07:47

A háztartási tisztítószerek és eszközök piacán 2018-ban is folytatódott a fellendülés, innovációk sora jelent meg, hogy segítse a háziasszonyokat takarítási teendőik minél gyorsabb és hatékonyabb elvégzésében. A hagyományos tisztítószerek mellett egyre népszerűbbek azok, amelyek valamilyen speciális tulajdonsággal rendelkeznek, a fogyasztók előszeretettel választják a kipróbált és bevált márkákat, amelyeket gyakran már online felületeken rendelnek meg, házhozszállítást igénybe véve.

A tisztítószerpiacon a modern kényelmi termékek (wc-blokkok, tisztító spray-k, törlőkendők, mosogatógép-tabletták) forgalma és penetrációja továbbra is növekvő tendenciát mutat.

Balog Terézia
brand manager
Unilever Magyarország

– Az Unilever márkái is ezen szegmensekben tudták elérni a legnagyobb növekedést – tájékoztat Balog Terézia, az Unilever Magyarország Kft. brand managere.

A Dunapro portfóliójának termékei a 2018-as évben is kiegyensúlyozott forgalmat produkáltak. Királyfai Zsuzsanna, brand manager szerint ez elsősorban a vásárlói lojalitásnak, illetve a megbízható termékek iránti kereslet növekedésének köszönhető.

A Sarantis Group marketingasszisztense szintén pozitív hírekkel szolgál: Domet márkájuk 2018-ban is jól teljesítve hozta az elvárt növekedést.

Csapó Anna
marketingasszisztens
Sarantis Group

– A portfólióban továbbra is a szivacsoké a legnépszerűbb kategória, melyet a törlőkendők követnek. Kedveltek a különböző felületspecifikus törlőkendőink, melyek használatával a fogyasztók kisebb energiabefektetéssel tudják otthonuk minden részét tökéletesen tisztává varázsolni, illetve fontos kiemelni a Domet nedves törlőkendőket, melyek speciális összetevőiknek köszönhetően kiválóan oldják a zsírt, távolítják el a vízkövet vagy ápolják a bútorokat – fejti ki Csapó Anna.

2018-ra bővült a Bedrock Kft. tisztítószereket tartalmazó termékportfóliója, mely a Presto termékcsaládot foglalja magába.

– A Presto széles körű, gyors és egyszerű takarítási megoldást kínál az otthon minden területére és felületére. A törlőkendők innovatív, – 2 az 1-ben – tisztítófolyadékkal átitatott nedves törlőkendők, melyek a legmodernebb, környezetbarát technológiával készülnek.

2018-ban a termékcsalád forgalmi eredményeit tekintve dinamikus, 2017-hez képest 20%-os növekedést figyelhetünk meg. Ezt egyrészről a kategória növekedésének köszönhetjük, valamint annak, hogy a Presto termékeket egyre több fogyasztó választja – számol be Gilányi Noémi, brand manager.

Oláh Edit
marketing manager
Vileda-Freudenberg
Háztartási Cikkek

Oláh Edit, a Vileda-Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. marketing managere úgy látja, a pozitív gazdasági környezet által a vásárlói kosárértékek emelkedése tapasztalható. Elmondása szerint a Viledánál is minden kategóriában nőtt a fogyasztás.

Az FCB Hungary Zrt. is eredményesen zárta a tavalyi évet, Sélley Gábor, kereskedelmi igazgató arról számol be, hogy az általuk forgalmazott Frosch öko tisztítószerek két számjegyű növekedést produkáltak.

 

 

 

 

 

Népszerű a diszkont, de nő az online szerepe

Csapó Anna úgy látja, a tavalyi évben a diszkontáruházak figyelemre méltó növekedése folytatódott, ami a korábbi trendnek megfelelően tovább emelte a tisztítóeszközök piacán a saját márkás termékek részesedését. Ez a jelenség mind a nemzetközi, mind a hazai láncok esetében is kiemelendő. Ezért lényegesnek tartja, hogy cégük az új innovatív termékek bevezetésére koncentráljon, melyek hozzáadott értékük révén veszik fel a versenyt a Private Label cikkekkel.

Sélley Gábor a drogériák forgalmi növekedését érzékeli a legjelentősebbnek.

Sélley Gábor
kereskedelmi igazgató
FCB Hungary

– Az általános tisztítószerekről egyre inkább a speciálisakra helyeződik a hangsúly, illatok tekintetében pedig nagyon nyitottak a fogyasztók az újdonságokra. Míg egy évvel ezelőtt a levendula volt a vásárlók kedvence, manapság a málnaillatú tisztítószerek térnyerése érhető tetten – avat be az FCB Hungary Zrt. kereskedelmi igazgatója.

A Dunapro szakemberei fontosnak tartják kiemelni, hogy a kategória egészét befolyásoló tényező az online értékesítés előretörése. A magas internetes elérhetőség, illetve a vezeték nélküli mobilhálózatok sebessége egyértelműen segítik az online vásárlások népszerűségének növekedését.

Királyfai Zsuzsanna
brand manager
Dunapro

– A vásárlók a tisztítószerek vonatkozásában általában nem impulzusszerűen döntenek, és az online vásárlások során keresik az egyedülálló lehetőségeket, amelyekhez házhozszállítást vesznek igénybe. Épp ezért, termékeink mind ismertségük, mind megbízhatóságuk, illetve vásárlóbarát áruk miatt nagyon jól illeszkednek az online értékesítés világába, hiszen itt a vásárlók csak otthon veszik kezükbe a terméket, ezért a megbízható, már kipróbált – jól ismert – márkák mellett döntenek – hangsúlyozza Királyfai Zsuzsanna.

 

 

 

 

Megbízhatóság és hatékonyság

– A fogyasztók egyre inkább fordulnak el a hagyományos tisztítószerektől, és térnek át a modern, kényelmi termékekre. E termékek forgalma és penetrációja évről évre nő, ezért a gyártó cégek igyekeznek a fogyasztók igényeit kiszolgálni, és ezen szegmensekben innovációkat bevezetni – fűzi hozzá Balog Terézia. – A kereskedelmi láncok is ezt a trendet figyelembe véve alakítják ki a polcképüket, például a gépi mosogatószerek egyre veszik el a polchelyet a kézi mosogatószerek elől. A disztribúciós csatornák közül a diszkontok és a drogériák tisztítószerekből származó bevétele nő piaci átlag felett, ezért fontos, hogy márkáink ezekben is jelen legyenek.

A Bedrock Kft.-nél jelentősebb változást elsősorban a termékportfólió bővülése, illetve a megújult csomagolás jelentett 2018-ban. Kínálatuk olyan újdonságokkal bővült, mint a Presto univerzális törlőkendő magnóliaillattal, Presto bőrcipő- és táskaápoló törlőkendő, Presto hűtőgép- és mikrohullámúsütő-tisztító törlőkendő, illetve a Presto képernyőtisztító törlőkendő. – A bővülés a fogyasztói trendre való tekintettel valósult meg. A vásárlók szeretnek egyre specifikusabb tisztítószereket alkalmazni, melyek gyorsak, egyszerűek és hatékonyak – jegyzi meg Gilányi Noémi.

A Vileda termékfejlesztéseknek köszönhetően egyre többen választhatnak és választanak is olyan takarítóeszközöket, melyek megkönnyítik a hétköznapok házimunkáit. A kényelem, a könnyed csavarás miatt egyre több háztartásban találhatók már meg a pedálos felmosóik. A mikroszál – kedvező tulajdonságai miatt – a takarítás több területén is felhasználható, akár törlőkendőről vagy padlóápolásról, felmosókról beszélünk.

– Emellett látszik, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban választják a vidám, színes termékeket, hogy a szürke házimunkát kicsit „feldobják”. Így természetesen mi is igyekszünk ezeknek az igényeknek megfelelni – mondja Oláh Edit.

 

Csillogó otthon, kevesebb idő alatt

A Vileda sikertermékei a Vileda Ultramax lapos felmosó és a Vileda Turbo pedálos felmosócsalád, mely már kör alakú és lapos felmosó-változatban is megtalálható. Ezek népszerűsége köszönhető egyrészt a mikroszálas felmosófejnek, másrészt az innovatív formatervezésnek. A Turbo pedálos felmosó esetében a vásárlók által igen kedvelt a praktikus kiöntőnyílás és a kényelmes hosszanti fogantyú is.

– A Vileda a német Freudenberg vállalatcsoport tagja, így nagy kutatócsapat áll a hátunk mögött, akik folyamatosan dolgoznak az új termékek kifejlesztésén. Célunk, hogy olyan takarítóeszközöket vezessünk be, amelyek megkönnyítik a feladatunkat, időt és energiát takarítanak meg mindannyiunk számára – jelzi a Vileda-Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. marketing managere.

 

 

A Sarantis Groupnál a legnagyobb forgalmat a tavalyi évben a szivacsok és törlőkendők generálták. A termékportfólióban a szivacsok széles választéka megtalálható, melyek minden felület és anyag hatékony tisztítását biztosítják. Az egyik sikertermékük a Teflon szivacs, melynek nagy előnye, hogy nem karcol, mégis könnyedén távolítja el a teflonedények felületéről az ételmaradékot.

– Az idei évben tervezzük új termékek bevezetését, amelyek elsősorban az új fogyasztói igényeket szolgálják ki. A fogyasztók szeretnek specifikus eszközöket használni a takarítás során, így érve el hatékonyabb tisztaságot. Továbbá elvárják, hogy a termék hosszú élettartamú, magas minőségű, nagy teljesítőképességű és felhasználóbarát legyen – vázolja Csapó Anna, marketingasszisztens.

A Bedrock Kft. Presto fa bútorápoló törlőkendője kiemelkedő értékesítési eredményt mutat, 24%-os részesedéssel a legnagyobb forgalmat generálja, de nem sokkal marad le tőle a Presto univerzális törlőkendő magnóliaillattal termékük sem, amely 20%-os forgalomrészesedéssel követi az első helyezettet.

Gilányi Noémi
brand manager
Bedrock

– A fejlesztéseket tekintve olyan specifikus, nagy kiszerelésű nedves törlőkendők kerülnek majd bevezetésre, melyek nagyobb mennyiségben, még kényelmesebb, ergonomikus henger alakú flakonban lesznek elérhetőek. Ezek a termékek már nem otthoni használatra készülnek, hanem célzottan a nagyobb, étkeztetést üzemeltető cégek, irodaházak, valamint edzőtermek és szépségszalonok számára kínálnak majd gyors és egyszerű mindennapi takarítási megoldást – ismerteti Gilányi Noémi.

 

 

Kiemelkedő minőség, fogyasztóbarát áron

A Dunapro változatlanul nagyon büszke Ultra Derm kéztisztító krémjére. Annak ellenére, hogy sorban jelennek meg hasonló termékek a piacon, az Ultra Derm minőségének, árának és a vásárlói lojalitásnak köszönhetően továbbra is kiemelkedő forgalmat produkál.

– Jó eredménnyel zárta a tavalyi évet az Ultra mosogatóporunk is, amely esetében a termék praktikussága adja annak vonzerejét, hiszen a mosogatási funkció mellett általános tisztítószerként is használható (2 in 1), sőt a termék fertőtlenítő változata a mosogatási szerepe mellett tisztítószerként és fertőtlenítőszerként is funkcionál (3 in 1). Mindezeken felül a termékek kiemelkedő minősége mellé kiváló fogyasztóbarát árat is biztosítunk – tudjuk meg Királyfai Zsuzsannától. – Egy 60 éve a piacon lévő márka esetében különösen fontos, hogy csak olyan változásokat hajtsunk végre, amivel megőrizhetjük a hagyományait, ugyanakkor emeljük a vonzerejét. Ezért például az Ultra mosogatóporunk 20 kg-os verziójának csomagolását egy jóval erősebb falú zsákra váltottuk. Ezzel egy időben a zsákon lévő címkét közvetlenül a zsákra nyomott dizájnra cseréltük le. Hasonlóképpen jártunk el az Ultra Fehérítő termékcsalád megújításánál is. Itt a termékdizájnt teljes mértékben meghagytuk, viszont a termék funkcióját bővítettük, így az most már fertőtlenítőszerként is funkcionál. Ezzel a régóta ismert poralapú fertőtlenítőszerünk mellé egy folyékony állagú tisztító- és fertőtlenítőszer is a polcokra került. Különlegessége még az is az Ultra Fehérítő és Fertőtlenítő családnak, hogy 5-féle illatvariánsban kapható – fejti ki a Dunapro brand managere.

Az FCB Hungary Zrt. is elkötelezett az innovációk mellett, de termékbevezetések terén kötve vannak a németországi gyártóhoz, az általuk megalkotott termékeket forgalmazzák a hazai piacon.

 

Összehangolt megjelenések, árakciók

A Bedrock Kft. marketingtevékenysége során árakciókat, valamint az üzletekbe új POS-eszközök kihelyezését tervezi, valamint nyomtatott sajtóhirdetéseket és aktív online média jelenlétet szeretne megvalósítani.

A Frosch márkát gyártó Werner & Mertz cég egy családi vállalkozás, tulajdonosai azt vallják, hogy marketing helyett inkább kutatásfejlesztésre és innovációra fektetik a hangsúlyt.

– Ezáltal klasszikus értelemben nem beszélhetünk jelentős marketingaktivitásról, helyette a termék minőségével, környezetbarát jellegével kívánjuk megnyerni a vásárlókat – emeli ki az FCB Hungary Zrt. kereskedelmi igazgatója.

A Domet márkaismertség növelésére a Sarantis Group az idei évben mind offline, mind online eszközöket használni fog.

– Jelentős szerepet kapnak a POS-kihelyezések, hiszen fontos, hogy a vásárlók minél többször találkozzanak a márkával és a termékekkel. Kedvezményes mennyiségi ajánlatokkal és összecsomagolásokkal is készülünk, mindezeket pedig print és online megjelenéssel fogjuk támogatni – jelzi Csapó Anna.

A Dunapro az eladásnövelést továbbra is árakciókkal, leaflet megjelenésekkel, illetve másodkihelyezésekkel támogatja.

– Tapasztalataink azt mutatják, hogy a 360 fokos médiamixünk jól működik. A Viledánál továbbra is a TV-, instore, online és kültéri megjelenések kapják a főszerepet. 2019-ben plusz egy TV-kampánnyal támogatjuk az innovatív termékeinket, ezenkívül továbbra is kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a bolti megjelenéseknek, kihelyezéseknek – fűzi hozzá a témához Oláh Edit.