TIMOCOM fuvarpiaci barométer: áttörték a 10 milliós határt
Júliustól szeptemberig jelentős növekedés volt az európai közúti áruszállításban. A TIMOCOM fuvarpiaci barométerében szereplő 2020 harmadik negyedévi fuvarajánlatok kiegyenlítették a koronavírus miatt rendkívül gyengén teljesítő idei második negyedévet. Sőt, a számok meg is haladták a 2019-es év azonos hónapjainak adatait.
A barométerben szereplő 44 európai ország által a rendszerbe bevitt fuvaradatokkal számolva 111 százalékkal több fuvarajánlatot tettek közzé, mint az előző negyedévben (2020 harmadik negyedévében az idei második negyedévhez viszonyítva). 2019 azonos időszakával összehasonlítva 17 százalékkal több volt a fuvar idén (2020 harmadik negyedéve 2019 harmadik negyedévéhez viszonyítva). A legerősebb hónap a szeptember, ekkor ugyanis a koronaválság kezdete óta most először haladta meg a fuvarok száma a 10 milliót egyetlen hónapon belül. Ezzel pedig ez az érték a 2019-es év – szintén szeptemberi – rekordját is felülmúlta 26 százalékkal. „Ennek oka minden bizonnyal a nyári hónapokban csökkenő fertőzésszám, valamint az európai országok lezárását követő, érezhető igény az utánpótlásra” – árulta el Gunnar Gburek, a TIMOCOM szóvivője. Például a vírus által nagymértékben sújtott Olaszország június elején feloldotta a rendkívül szigorú lezárást, valamint június végén Spanyolország is megszüntette a szükségállapotot. A szinte egész Európában leállított gyárak is újra megkezdték a termelést.
Egy millióval több belföldi fuvar Németországban
A belföldi áruszállításokra is egyértelműen nagy igény mutatkozik. Németországon belül a logisztika új erőre kapott, és szintén kivétel nélkül felülmúlta az előző évi értékeket: 2020 harmadik negyedévében egy millióval több fuvart rögzítettek a rendszerünkben, mint 2019 ugyanezen időszakában. 2020 második negyedévéhez képest exponenciálisan nőtt az érték. Az egyes hónapokra lebontva a folyamat a következőképpen néz ki: júliusban 3, augusztusban 17, szeptemberben pedig 73 százalékkal nőtt. Franciaországban is újra erőre kapott belföldi áruszállítás. 2020 harmadik negyedévében havonta több mint 12 százalékkal nőtt a fuvarok száma.
Felfutóban a határokon átnyúló fuvarozás
A határokon átnyúló áruszállításban általános növekedési trend mutatkozik. Ennek megfelelően a Németországból Franciaországba irányuló fuvarokra vonatkozó ajánlatok száma a koronavírus ellenére mind az előző évhez, mind pedig 2020 második negyedévéhez képest nagymértékben, a legerősebb hónapban 72 százalékkal nőtt. Ugyanez történt Németország-Belgium viszonylatban is, a növekedés a negyedév mindhárom hónapjában legalább 30 százalékos volt. Részletesen: Németországból Franciaországba júliusban 72 százalék, augusztusban 35 százalék, szeptemberben pedig 34 százalék volt a növekedés; Németországból Belgiumba a fuvarok száma júliusban 30, augusztusban 60, szeptemberben pedig 65 százalékkal nőtt.
Még a sereghajtók is talpra állnak
A hagyományosan gyengébb országokban is erősödés tapasztalható. Azt, hogy a koronavírus miatti európai korlátozások után milyen nagy is az igény, jól szemlélteti azoknak az országokban a példája, amelyek 2019-es képest általában mínuszról számolhatnak be. Az előző évhez viszonyított visszaesés ellenére az idei harmadik negyedévben ezekben az országokban is jelentős javulás érezhető. Így volt ez például a Németországból Magyarországra irányuló áruszállítás tekintetében: a mennyiség júliusban -44 százalék, augusztusban -34 százalék, szeptemberben pedig -16 százalék volt. Egy másik példa a Németország-Csehország viszonylat: a mennyiség júliusban -41 százalék, augusztusban -8 százalék, szeptemberben pedig -3 százalék volt.
A TIMOCOM fuvarozástechnológiai vállalat 2009 óta elemzi a fuvarpiaci barométerrel a Smart Logistics Systemébe integrált fuvarbörzében megjelenő kereslet és kínálat alakulását 44 európai országban. Naponta több mint 135 000 felhasználó mintegy 750 000 nemzetközi fuvar- és raktérajánlatot generál. A rendszer intelligens, biztonságos és egyszerű megoldásokkal segíti a TIMOCOM több mint 45 000 ügyfelét logisztikai céljaik elérésében.
A következő oldalon talál további információkat a TIMOCOM vállalatról: www.timocom.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >