TIM-államtitkár: fontos az új technológiák alkalmazása a mezőgazdaságban
Fontosnak tartja a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) az új technológiák mielőbbi alkalmazását a mezőgazdaságban, ezért is kezdte el az Agrárminisztériummal közösen a Digitális Agrárstratégia megvalósítását – mondta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) parlamenti államtitkára csütörtökön Veresegyházon.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/10/agriculture-g591001d84_1920-300x200.jpg)
(Fotó: Pixabay)
Koncz Zsófia a Veresi Paradicsom Kft. szamócaültetvényének megnyitóján azt mondta: nagy öröm, hogy a TIM háttérintézménye, a Bay Zoltán Kutatóintézet részt vett a táptalajok elemzésével azokban a kutatásokban, amelyek lehetővé teszik a veresi paradicsom mellett a szamóca termesztést is. Hozzátette, hogy a cégnek sikerült egy igazi paradicsom brandet kialakítania Magyarországon és a vállalkozásról mindenkinek az innováció jut az eszébe. „Azt kívánom, hogy a veresi szamóca a veresi paradicsomhoz hasonlóan legyen nagyon sikeres” – fűzte hozzá az államtitkár. Koncz Zsófia beszélt arról, hogy az élelmiszertermelésben a hatékonyság növelése az egyik legfontosabb feladat. Hangsúlyozta, hogy az élelmiszeripar kiemelkedő szegmense lesz az egész magyar iparnak, ezért az Agrárminisztériummal közösen kezdte el a TIM a Digitális Agrárstratégia megvalósítását. Ennek keretében a gazdálkodók számára a magyar szakértők által fejlesztett tananyagok segítségével olyan témákban lesznek elérhető ismeretek, mint a digitális farmmenedzsment, a precíziós növényvédelem, a precíziós állattenyésztés vagy a drón-használat – sorolta. Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára úgy fogalmazott, hogy a veresi szamócát a válságok hívták életre. Megjelent a koronavírus-járvány, az energiaválság és a paradicsomvírus, ám ez a vállalkozás nem túlélési stratégiában gondolkodott, hanem behozott a csúcstechnológiás termelésébe egy új exportképes elemet, a téli szamócatermelést – emlékeztetett.
„A mai nap legfontosabb üzenete, hogy egy válságból mindig előre kell menekülni” – szögezte le az államtitkár
Juhász Anikó, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára arról szólt, hogy a kertészeti ágazat együttműködése a technológiával, az iparral és az innovációval 2023-tól az új uniós közös agrárpolitikában külön tervként szerepel. Elmondása szerint a minisztériumnak ki kellett dolgoznia az agrártudás és innovációs rendszer leírását és a fejlesztésére tett kísérleteket, amelyek négy intézkedési területet támogatnak, a tanácsadást, a képzést, az innovációt és a digitalizációt. Az első három területen csak a társminisztériumokkal együttműködve lehet előre lépni – fűzte hozzá. Márkus Zsolt a Veresi Paradicsom Kft. tulajdonos ügyvezetője arról beszélt, hogy az agrárium jó működése minden ország stratégiai célja. Emlékeztetett arra, hogy cégének is több válsággal kellett megküzdenie, a válság elől azonban előre, az innovációba menekültek.
A nyilvános cégadatok szerint a Veresi Paradicsom Kft. a 2021-es üzleti évet 1,5 milliárd forint nettó árbevétellel és 6,3 millió forint adózott eredménnyel zárta. A 2020-as üzleti évében 1,43 milliárd forint nettó árbevétel mellett 32,3 millió forint adózott eredményt ért el, míg a járvány előtti évben, 2019-ben még 1,3 milliárd forint volt a nettó árbevétele, és 172,85 millió forint az adózott eredménye.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >