„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 08. 13. 11:43

Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja, hogy új alapokra helyezze a borfogyasztásról szóló társadalmi gondolkodást. A kezdeményezés mögé számos szakmai szervezet felsorakozott, köztük a Magyar Bor Akadémia, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Borászok Borásza, a Junibor Fiatal Borászok Egyesülete és a Pannon Bormíves Céh.

A közlemény szerint a mértékletes, gasztronómiai élményt nyújtó borfogyasztás – megfelelő tudással, önismerettel és felelősséggel párosulva – része lehet egy egészségtudatos, értékorientált életformának. A borfogyasztás közösségteremtő és kulturális élményeket adó ereje a testi-lelki egészségre és a boldogságra is kedvezően hathat. A kulcs a mérték és az egyensúly megtalálása, amelyre életünk minden területén szükségünk van.

A „Tiéd a mérték!” elnevezésű kezdeményezés nem reklámkampány, hanem társadalmi küldetés – hangsúlyozza az ügynökség. Célja, hogy a borkultúra iránt elkötelezett szakemberek, borászok, egészségügyi és társadalmi szereplők közösen formálják a felelős borfogyasztásról alkotott képet, nyitott együttműködésben.

A nyílt levél a borfogyasztás értékalapú megközelítését kívánja előtérbe helyezni, és arra ösztönzi a társadalmat, hogy a bor ne pusztán ital, hanem tudatosan választott, kulturális és gasztronómiai élmény legyen.

Kapcsolódó cikkeink