„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja, hogy új alapokra helyezze a borfogyasztásról szóló társadalmi gondolkodást. A kezdeményezés mögé számos szakmai szervezet felsorakozott, köztük a Magyar Bor Akadémia, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Borászok Borásza, a Junibor Fiatal Borászok Egyesülete és a Pannon Bormíves Céh.
A közlemény szerint a mértékletes, gasztronómiai élményt nyújtó borfogyasztás – megfelelő tudással, önismerettel és felelősséggel párosulva – része lehet egy egészségtudatos, értékorientált életformának. A borfogyasztás közösségteremtő és kulturális élményeket adó ereje a testi-lelki egészségre és a boldogságra is kedvezően hathat. A kulcs a mérték és az egyensúly megtalálása, amelyre életünk minden területén szükségünk van.
A „Tiéd a mérték!” elnevezésű kezdeményezés nem reklámkampány, hanem társadalmi küldetés – hangsúlyozza az ügynökség. Célja, hogy a borkultúra iránt elkötelezett szakemberek, borászok, egészségügyi és társadalmi szereplők közösen formálják a felelős borfogyasztásról alkotott képet, nyitott együttműködésben.
A nyílt levél a borfogyasztás értékalapú megközelítését kívánja előtérbe helyezni, és arra ösztönzi a társadalmat, hogy a bor ne pusztán ital, hanem tudatosan választott, kulturális és gasztronómiai élmény legyen.
Kapcsolódó cikkeink
Lengyel nagyvállalat vásárolta fel a legnagyobb moldovai borexportőrt
A lengyel Maspex felvásárolta a legnagyobb moldovai borexportőrt, a Purcari…
Tovább olvasom >Repülőn is jöhet a bor Olaszországból
Jelentősen egyszerűsödhet a beszállás az olasz repülőtereken: az új generációs…
Tovább olvasom >Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >