Nem csak a borospincék népszerűsítése a cél

Szerző: jungandrea Dátum: 2017. 10. 23. 10:11

Az évtizedek óta intézményi támogatás nélkül működő magyar vendéglátás számára biztató a hír: a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) turisztikai márkára, magyar borra és gasztronómiára egyesítve kidolgozott új marketingkoncepciójában egyre nagyobb szerep jut gasztronómiának. Gál Zsombor, az ügynökség bormarketingért felelős főosztályvezetője kérdésünkre elmondta, hogy elképzelésük szerint a magyar bor elválaszthatatlan a magyar gasztronómiától: annak egy igen erős élményeket közvetítő részhalmaza. Ez abban is megnyilvánul, hogy az egyes borvidékeken nemcsak és kizárólag a borospincék népszerűsítése a cél, hanem az, hogy a „hely szellemét” átérezzék a turisták, és valódi élményeket szerezzenek a kulinária területén. Ebben van turisztikai potenciál, ez tudja a magyar turizmus ügyét és versenyképességét a leginkább hatékonyan támogatni.

Az MTÜ arra törekszik, hogy az elérhető marketingeszköztárral hozzájáruljon a komplex élmények eléréséhez – hangsúlyozta a szakember. – Az a küldetésünk, hogy közelebb vigyük a kulináris élményeket a turistákhoz.

Számos szakmai együttműködést ápolunk a gasztronómiai területen, így szoros kapcsolatot tartunk a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével, a Pannon Gasztronómiai Akadémiával, a Magyar Bocuse d’Or Akadémiával és a Stílusos Vidéki Éttermiséggel (SVÉT).Szeptemberben például Mádon szervezzük meg közösen a SVÉT éves nagy rendezvényét, amely Magyarország legnagyobb gasztronómiai utazó fesztiválja. Célunk az, hogy erősítsük a vidéki éttermi vendéglátás kultúráját, népszerűsítsük a helyi alapanyagok használatát.Programjainkkal szeretnénk elérni, hogy a minőségi vendéglátás egyre inkább teret nyerjen, a minőség igénye jelenjen meg többek között az alapanyag-használatban, a felszolgálás stílusában, illetve a személyzet képzésében. Említésre méltó továbbá az MTÜ egy másik fontos együttműködő partnere, a Felelős Gasztrohős, akik kezdeményezésükkel ugyancsak a helyi alapanyagokban rejlő magas hozzáadott értéket hivatottak tudatosítani a fogyasztókban. //

Kapcsolódó cikkeink