Nem csak a borospincék népszerűsítése a cél
Az évtizedek óta intézményi támogatás nélkül működő magyar vendéglátás számára biztató a hír: a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) turisztikai márkára, magyar borra és gasztronómiára egyesítve kidolgozott új marketingkoncepciójában egyre nagyobb szerep jut gasztronómiának. Gál Zsombor, az ügynökség bormarketingért felelős főosztályvezetője kérdésünkre elmondta, hogy elképzelésük szerint a magyar bor elválaszthatatlan a magyar gasztronómiától: annak egy igen erős élményeket közvetítő részhalmaza. Ez abban is megnyilvánul, hogy az egyes borvidékeken nemcsak és kizárólag a borospincék népszerűsítése a cél, hanem az, hogy a „hely szellemét” átérezzék a turisták, és valódi élményeket szerezzenek a kulinária területén. Ebben van turisztikai potenciál, ez tudja a magyar turizmus ügyét és versenyképességét a leginkább hatékonyan támogatni.
Az MTÜ arra törekszik, hogy az elérhető marketingeszköztárral hozzájáruljon a komplex élmények eléréséhez – hangsúlyozta a szakember. – Az a küldetésünk, hogy közelebb vigyük a kulináris élményeket a turistákhoz.
Számos szakmai együttműködést ápolunk a gasztronómiai területen, így szoros kapcsolatot tartunk a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével, a Pannon Gasztronómiai Akadémiával, a Magyar Bocuse d’Or Akadémiával és a Stílusos Vidéki Éttermiséggel (SVÉT).Szeptemberben például Mádon szervezzük meg közösen a SVÉT éves nagy rendezvényét, amely Magyarország legnagyobb gasztronómiai utazó fesztiválja. Célunk az, hogy erősítsük a vidéki éttermi vendéglátás kultúráját, népszerűsítsük a helyi alapanyagok használatát.Programjainkkal szeretnénk elérni, hogy a minőségi vendéglátás egyre inkább teret nyerjen, a minőség igénye jelenjen meg többek között az alapanyag-használatban, a felszolgálás stílusában, illetve a személyzet képzésében. Említésre méltó továbbá az MTÜ egy másik fontos együttműködő partnere, a Felelős Gasztrohős, akik kezdeményezésükkel ugyancsak a helyi alapanyagokban rejlő magas hozzáadott értéket hivatottak tudatosítani a fogyasztókban. //
Kapcsolódó cikkeink
Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >Történelmi döntés: az Európai Bizottság jóváhagyta az első fenntarthatósági áregyezséget a borágazatban
Az Európai Bizottság első alkalommal foglalt hivatalosan állást egy fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Új éttermi szolgáltatást vezetett be a Munch
Elindult a Munch Club, amely exkluzív éttermi 1+1 Dealekkel és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az amerikai fagylaltnap alkalmából akció indult vasárnap a Balatonnál
Ezer gombóc fagylaltkupont rejtenek el vasárnaptól a Balaton körül az…
Tovább olvasom >Az aktív turizmust segítő beruházások indulnak Csongrád-Csanád vármegyében
A kerékpáros- és lovasturizmust segítő beruházások indulnak uniós támogatással Csongrád-Csanád…
Tovább olvasom >Egy szerethető fenntarthatósági ötlet a szállodában – A nap képe
Mindenképpen szimpatikus a német szálloda ötlete, a sörisszáknak duplán is.…
Tovább olvasom >