Tetteink, és nem szavaink határozzák meg, kik vagyunk
Az elmúlt évtizedekben a vállalatok jelentős része piackutató cégekhez fordult, hogy vásárlóikat jobban megértsék. A piackutató cégek többsége megkérdezéses módszerrel vizsgálta a piacot, és ezek eredményei alapján születtek meg az üzleti döntések. A megkérdezéses piackutatások esetében azonban jelentős különbség mutatkozhat abban, amit mondanak, és amit tesznek a vásárlók. Például ha egy-egy vásárlót megkérdezünk, mennyire környezetvédő, valószínűleg sokan támogatni fogják ezt a szellemiséget, de a valóságban kevesebben mutatnak környezettudatos vásárlási szokásokat.
A dunnhumby több évtizede azon dolgozik világszerte, hogy támogassa a gyártókat és kereskedőket vásárlóik minél mélyebb megismerésében. A dunnhumby Shop adatbázisa a Tesco vásárlói szokásainak elemzésében segít, így tényeken alapuló üzleti döntések születhetnek.
A dunnhumby hitvallása szerint a megfelelő üzleti stratégia akkor jön létre, ha a gyártó és a kereskedőcégek a vásárlót helyezik a középpontba, és a vásárlók számára kedvező döntések születnek.
„Minél célzottabb egy ajánlat, annál kevesebb trükk kell ahhoz, hogy a vásárlót megnyerjük. Ha megfelelő az ajánlat, akkor azzal a vásárló élni fog” – vallja Edwina Dunn, a dunnhumby társalapítója.
A dunnhumbyról bővebben
A Tesco Clubcard programban való együttműködéséről híres dunnhumby székhelye Nagy-Britanniában található. Jelenleg a cég 3 földrészen, a világ 25 országában, több mint 1200 alkalmazottal rendelkezik.
A céget Edwina Dunn és Clive Humby, egy
angol házaspár alapította 1989-ben. Már a kezdetekkor jeles ügyfelekkel dolgoztak, napjainkra az együttműködés számos FMCG-cégre kiterjed.
1994-ben a Tesco új hűségkártya bevezetésére szánta el magát a brit piacon. A sikeres előkészítéseket követően a dunnhumby megkezdte együttműködését a Tescóval a program kidolgozását és működtetését illetően. Ma a vállalat 350 millió vásárló szokásait elemzi, minden országban olyan helyi és nemzetközi vállalatokkal dolgozik együtt, amelyek célja, hogy vásárlóközpontú üzleti döntések szülessenek.
A dunnhumby Magyarországon már több mint 2 éve segíti a Tesco és ügyfelei munkáját. A gyártókkal való együttműködés keretében a dunnhumby folyamatos képzést biztosít partnereinek a dunnhumby Shop adatbázis minél hatékonyabb felhasználása érdekében. Mindezek mellett azon dolgozik a gyártókkal és a Tesco kereskedelmi csapatával, hogy a vásárlók számára minél jobb választék és minél sikeresebb promóciók valósuljanak meg az üzletekben, valamint Tesco Clubcard kupon formájában.
Ha szeretne többet tudni a dunnhumbyval való együttműködésről, kérjük, érdeklődjön az alábbi e-mail címen:
Infohungary@dunnhumby.com
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >