Tésztát küld az űrbe a Barilla
Az olasz Mezőgazdasági, Élelmiszeripari és Erdészeti Minisztériummal, az Olasz Légierővel és az Axiom Space-szel együttműködésben indul kozmikus utazásra a Barilla tészta a Nemzetközi Űrállomásra (ISS).
Ezzel a kezdeményezéssel Olaszország arra törekszik, hogy megerősítse az olasz konyha UNESCO szellemi kulturális örökségként való nyilvántartásba vételére irányuló pályázatát.
Ax-3 küldetés keretében mintegy három kilogramm fusillit küld a vállalat a Nemzetközi Űrállomásra még januárban az legénység segítségével, amelynek tagja Walter Villadei, a légierő ezredese is.
Extrém kóstolóteszt
A projekt a Barilla szerint „a valaha volt legextrémebb kóstoló” lesz. A küldetés során a tésztaóriás a legénység néhány tagját érzékszervi kísérletekbe vonja be azzal a céllal, hogy jobban megértse a napjaikat extrém körülmények között töltő űrhajósok táplálkozási igényeit.
Antigravitációs közegben az ételek nyújtotta élmény és az ízek érzékelése nagyon más, mint a Földön, és a Barilla ezt az egyedülálló környezetet igyekszik kihívás elé állítani tésztáival.
A vállalat úgy véli, hogy a tészta, mint széles körben népszerű élelmiszer, „ideális jelölt” az élelmiszerek jövőjének feltárására és megtervezésére.
Űrbe tartó tészta
A Barilla által az űrbe küldött tészta már megfőzve és felmelegítésre készen áll, ugyanis az űrállomáson az ételkészítés során a kész termékeket rehidratálják vagy felmelegítik.
Ráadásul a tészta főzése mikrogravitációban lehetetlen – jegyezte meg a vállalat.
A Barilla K+F csapata azon dolgozik, hogy a recept tükrözze az autentikus olasz ízeket és zamatokat, és még a visszaszámlálás előtt is al dente maradjon.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban elégedetlenek a nyári idegenforgalmi szezonnal
Közel 13 millió jármű mozgott a mostani hétvégén az olaszországi…
Tovább olvasom >Okoskukát vezet be az olasz Unicoop Firenze
Az olasz Unicoop Firenze kiskereskedelmi lánc új, mesterséges intelligencia alapú…
Tovább olvasom >Repülőn is jöhet a bor Olaszországból
Jelentősen egyszerűsödhet a beszállás az olasz repülőtereken: az új generációs…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >