Tésztát küld az űrbe a Barilla
Az olasz Mezőgazdasági, Élelmiszeripari és Erdészeti Minisztériummal, az Olasz Légierővel és az Axiom Space-szel együttműködésben indul kozmikus utazásra a Barilla tészta a Nemzetközi Űrállomásra (ISS).
Ezzel a kezdeményezéssel Olaszország arra törekszik, hogy megerősítse az olasz konyha UNESCO szellemi kulturális örökségként való nyilvántartásba vételére irányuló pályázatát.
Ax-3 küldetés keretében mintegy három kilogramm fusillit küld a vállalat a Nemzetközi Űrállomásra még januárban az legénység segítségével, amelynek tagja Walter Villadei, a légierő ezredese is.
Extrém kóstolóteszt
A projekt a Barilla szerint „a valaha volt legextrémebb kóstoló” lesz. A küldetés során a tésztaóriás a legénység néhány tagját érzékszervi kísérletekbe vonja be azzal a céllal, hogy jobban megértse a napjaikat extrém körülmények között töltő űrhajósok táplálkozási igényeit.
Antigravitációs közegben az ételek nyújtotta élmény és az ízek érzékelése nagyon más, mint a Földön, és a Barilla ezt az egyedülálló környezetet igyekszik kihívás elé állítani tésztáival.
A vállalat úgy véli, hogy a tészta, mint széles körben népszerű élelmiszer, „ideális jelölt” az élelmiszerek jövőjének feltárására és megtervezésére.
Űrbe tartó tészta
A Barilla által az űrbe küldött tészta már megfőzve és felmelegítésre készen áll, ugyanis az űrállomáson az ételkészítés során a kész termékeket rehidratálják vagy felmelegítik.
Ráadásul a tészta főzése mikrogravitációban lehetetlen – jegyezte meg a vállalat.
A Barilla K+F csapata azon dolgozik, hogy a recept tükrözze az autentikus olasz ízeket és zamatokat, és még a visszaszámlálás előtt is al dente maradjon.
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Liszt, tojás… és egy csipetnyi kreativitás
Egyediségre, különbözőségre, ötletekre van szükségük a tésztamárkáknak, hogy az elkerülhetetlen…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >