Tészták Olaszország szívéből

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 12. 16. 08:00

Arany durum búzakalász – ezt jelenti magyarul a Spigadoro, annak az olasz tésztának a neve, amely 2009-től jelenik meg a magyar piacon.
A búzakalász nem csupán a márka nevében, hanem logójában is szerepel már a kezdetektől, azaz 1822 óta. Az umbriai családi vállalkozás megalapítója ugyanis már akkor előremutató módon gondolkozott. Bár „a teljes körű integráció” fogalma akkor még minden bizonnyal ismeretlen volt előtte, a búzaföldtől a késztermékig mindent egy kézben tartva, nyomon követve a munkafolyamatokat, ellenőrizni tudta a gyártás fázisait, a minőséget, és nem utolsósorban a gazdaságosságot.
– Ezt a szemléletet vállalatunk máig megtartotta – mondja Domenico Antonio Fabiano, a Spigadoro vezérigazgatója. – De a tésztáink minősége sem átlagos. A gyártás során bronzból készült tészta-sajtoló lapot használunk, aminek következtében a kész tészta jobban beszívja majd az öntetet, így válik ízletesebbé.
A Spigadoro Olaszországnak elsősorban a középső területein foglal el erős pozíciókat. Az exportpiacokon 30 éve van jelen. Főként Indiában, Japánban és az arab országokban. Európában a fő piacai Dánia, Franciaország, Németország. De az utóbbi években térségünkre is egyre nagyobb hangsúlyt fektet. Hat éve jelen van Horvátországban, és néhány éve Oroszországban is. A fellendülő exporttevékenység miatt fél év múlva egy újabb gyára épül fel Dél-Olaszországban.
– Tavalyi árbevételünk 11 millió euró volt, a 2008-as terveink szerint elérik a 18,5 millió eurót – érzékelteti a gyors fejlődést a vezérigazgató. – Ennek mintegy kétharmadát külföldön realizáljuk. Piaci stratégiánkban az elmúlt időszakban előtérbe került a megfizethető minőséget keresők minél szélesebb körű kiszolgálása, és fejlesztettük a nagyobb, gasztrokiszereléseinket is.
A termékvonal az alaptésztáktól a biotésztákon át az olyan különlegességekig terjed, mint a paradicsommal vagy a spenóttal gazdagított tészta, valamint egy fekete színű hal ízesítésű spagetti is. A több mint 100 termék közül Magyarországon elsőként öt tipikus olasz tésztaféle jelenik meg kiskereskedelmi és gasztrokiszerelésben, de a piaci igények függvényében a választék gyorsan bővülhet.
A Spigadoro tésztákat a tömegtermékek szegmensébe pozicionálják. A bevezetést nagyszabású (televíziót és sajtót átfogó) médiakampány kíséri, emellett BTL-eszközöket, kóstoltatást is bevetnek a termékek megismertetése érdekében az üzletláncokban.
A Spigadoro tészták kizárólagos hazai forgalmazója a Li-As Mathias Kft.
(1039 Budapest, Szentendrei u. 223–225. Tel.: 06 70 429-1998,
e-mail: [email protected]). (x)

Kapcsolódó cikkeink