Tészta és bor az importlista élén

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 02. 14. 08:00

Az olasz élelmiszerek magyarországi importjában legkeresettebb a tészta, a bor és az olívaolaj előtt – tájékoztat Alessio Ponz de Leon Pisani, az Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE) budapesti képviseletének igazgatója. – Utánuk a paradicsom következik, frissen és konzervben, majd a sajt, főleg mozzarella, pármai sonka, szalámi és mortadella. Gazdag tapasztalatokat összegez, mivel ötödik éve dolgozik hazánkban az olasz-magyar kereskedelem fejlesztésében. Korábban Szaúd-Arábiában, a Fülöp-szigeteken, Svédországban és Norvégiában építette az üzleti kapcsolatokat.
– Sok országban népszerűek az olasz ízek. Sajnos azonban a nemzetközi boltláncok között nincs olasz vállalat, amely hatékonyan terjesztené az itáliai élelmiszereket külföldön – állapítja meg Ponz de Leon Pisani. – Így termékeink nagykövetei világszerte inkább az olasz éttermek.
A magyarországi kiskereskedelemben delikáteszüzletek kínálják a pasta, vino és a többiek széles kínálatát. Természetesen a hiper- és szupermarketek szortimentjéből sem hiányoznak az Appennin-félsziget legkedveltebb élelmiszerei.
Forgalmuk gyorsabb növekedését, például a pármai sonka vagy a mozzarella esetében olykor az indokolatlanul magas fogyasztói árak gátolják, az ICE képviselője szerint:
– Ha a pizzériákban viszonylag olcsón lehet tésztaételeket ebédelni vagy vacsorázni, akkor a boltokban az alapanyagok fogyasztói ára is gyakran lehetne alacsonyabb a jelenleginél.
Fontosnak tartja különböző akcióikat a fogyasztók megnyerése érdekében. Olasz heteket tartottak az utóbbi időben az Auchanban, többször a Corában és a Matchban, idén pedig a Tesco következik. A budapesti Euromarketben pompás borokat mutattak be.
Olívaolaj-kóstoló szemináriumokat szerveznek, szakácsoknak pedig tréningeket tartanak. Nemrég tizenöt magyar szakácstanulót hívtak meg egyhetes itáliai tanfolyamra. Áprilisban 43 olívaolaj-termelő vállalkozás mutatta be termékeit a budapesti Boscolo szállodában.
Ettől is reméli Ponz de Leon Pisani, hogy a magyar fogyasztók megismerik, méltányolják a magas minőséget:
– A magyarok is szeretnek jókat enni, ahogyan mi, olaszok is. De Olaszországban nagyon fontos a minőség, az emberek hajlandók sokat áldozni a finom élelmiszerekre, mert a jó étel hozzátartozik az életörömhöz. Ezért az ebéd és vacsora otthon is viszonylag soká tart, mert szívesen vagyunk együtt, beszélgetünk, szeretjük jól érezni magunkat.

Kapcsolódó cikkeink