Tészta és bor az importlista élén
Az olasz élelmiszerek magyarországi importjában legkeresettebb a tészta, a bor és az olívaolaj előtt – tájékoztat Alessio Ponz de Leon Pisani, az Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE) budapesti képviseletének igazgatója. – Utánuk a paradicsom következik, frissen és konzervben, majd a sajt, főleg mozzarella, pármai sonka, szalámi és mortadella. Gazdag tapasztalatokat összegez, mivel ötödik éve dolgozik hazánkban az olasz-magyar kereskedelem fejlesztésében. Korábban Szaúd-Arábiában, a Fülöp-szigeteken, Svédországban és Norvégiában építette az üzleti kapcsolatokat.
– Sok országban népszerűek az olasz ízek. Sajnos azonban a nemzetközi boltláncok között nincs olasz vállalat, amely hatékonyan terjesztené az itáliai élelmiszereket külföldön – állapítja meg Ponz de Leon Pisani. – Így termékeink nagykövetei világszerte inkább az olasz éttermek.
A magyarországi kiskereskedelemben delikáteszüzletek kínálják a pasta, vino és a többiek széles kínálatát. Természetesen a hiper- és szupermarketek szortimentjéből sem hiányoznak az Appennin-félsziget legkedveltebb élelmiszerei.
Forgalmuk gyorsabb növekedését, például a pármai sonka vagy a mozzarella esetében olykor az indokolatlanul magas fogyasztói árak gátolják, az ICE képviselője szerint:
– Ha a pizzériákban viszonylag olcsón lehet tésztaételeket ebédelni vagy vacsorázni, akkor a boltokban az alapanyagok fogyasztói ára is gyakran lehetne alacsonyabb a jelenleginél.
Fontosnak tartja különböző akcióikat a fogyasztók megnyerése érdekében. Olasz heteket tartottak az utóbbi időben az Auchanban, többször a Corában és a Matchban, idén pedig a Tesco következik. A budapesti Euromarketben pompás borokat mutattak be.
Olívaolaj-kóstoló szemináriumokat szerveznek, szakácsoknak pedig tréningeket tartanak. Nemrég tizenöt magyar szakácstanulót hívtak meg egyhetes itáliai tanfolyamra. Áprilisban 43 olívaolaj-termelő vállalkozás mutatta be termékeit a budapesti Boscolo szállodában.
Ettől is reméli Ponz de Leon Pisani, hogy a magyar fogyasztók megismerik, méltányolják a magas minőséget:
– A magyarok is szeretnek jókat enni, ahogyan mi, olaszok is. De Olaszországban nagyon fontos a minőség, az emberek hajlandók sokat áldozni a finom élelmiszerekre, mert a jó étel hozzátartozik az életörömhöz. Ezért az ebéd és vacsora otthon is viszonylag soká tart, mert szívesen vagyunk együtt, beszélgetünk, szeretjük jól érezni magunkat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >