Tessék felébredni!
Mit is jelent a válság? Azt, hogy a korábbi út nem folytatható, új megoldásokra van szükség. Igaz ez az FMCG-szektor területére is. A vásárló a csökkenő jövedelmek, növekvő terhek, a munkanélküliség veszélye miatt egyre öntudatosabb és takarékosabb lett. Megtanulta a leckét: jobban átgondolja, hogy mire költ, és mennyit. Felületes szemlélőnek úgy tűnik, a magyar FMCG-piacon évek óta az ár körül forog minden – pedig a helyzet közben változott. Nem az ár, hanem az ár-érték arány áll a középpontban: a vásárló értéket keres pénzéért, termékpreferenciáit is ez alapján fogja átrendezni.
Ez újabb kihívást, ugyanakkor újabb lehetőségeket is teremt a vállalatoknak, attól is függően, hogy ki hogyan ítéli meg ezt a helyzetet: lehetőségként vagy ellehetetlenülésként?
Várhatóan 1-3 éven belül Magyarországon is felfelé indul a gazdaság szekere. De áltatja magát az, aki úgy gondolja, hogy a folyamatok a korábbi állapotukba fognak visszarendeződni.
A megváltozott körülmények között új megoldásokra van szükség. A korábbiaknál még nagyobb szükség van tiszta, világos elképzelésekre, stratégiára és együttműködésre a partnerek között. Ez utóbbi területen is komoly deficitben vagyunk.
Az idei Lánchíd Klub-Trade Magazin Business Days konferencián ilyen és ehhez hasonló gondolatokkal foglalkozunk annak érdekében, hogy tanuljunk belőle: mások módszereiből, kudarcaiból és sikereiből.
De ne csak tanuljunk belőle, hanem alkalmazzuk is a tanultakat a holnapi siker érdekében!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >