Tesco UK: tíz százalékkal nőtt az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok iránti kereslet
A brit Tesco az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek iránti keresletnek a növekedéséről számolt be a „száraz január” során, amikor is a fogyasztók 10%-kal többet vásároltak, mint az előző év azonos hónapjában.
Az egyes kategóriákat tekintve az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú szeszesital-értékesítés közel 40%-kal, az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú borok eladása pedig 20%-kal bővült. Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú sörök és ciderek eladásai is emelkedtek, a fogyasztók 15%-kal többet vásároltak, mint 2023 januárjában.
Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a kereslet nem csak januárban ugrott meg nagyon – a kiskereskedő tavaly egész évben rekordeladásokról számolt be az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek vonatkozásában. A fellendülés „különösen erőteljes” volt a Tesco szerint a karácsonyi négyhetes időszakban, amikor a kereslet közel 15%-kal emelkedett.
Ez a vállalat szerint annak tudható be, hogy egyre több vásárló szeretné élvezni a társasági eseményeket alkohol nélkül, mégis minőségi bort, sört vagy szeszesitalt fogyasztva.
A kiskereskedő szerint a legnépszerűbb „szeszesital” a Tanqueray 0% gin volt, amelynek kereslete közel 200%-kal nőtt. És úgy tűnik, hogy a fogyasztók az alkoholmentes és alacsony alkoholtartlmú kézműves söröket is kedvelik, köztük a Lucky Saint Hazy IPA-t és a BrewDog Hazy Jane AF-et, a bor kategóriában pedig a brit vásárlók a hírek szerint Kylie Minogue 0% Sparkling Roséját részesítik előnyben.
New Food Magazine
Kapcsolódó cikkeink
25 millió fontból fejleszti a Britvic Egyesült Királyság-beli disztribúciós központját
25 millió fontot ruházott leicestershire-i országos elosztóközpontjának fejlesztésébe a Britvic.…
Tovább olvasom >A keresletre válaszul megtriplázza növényi alapú választékát a Lidl UK
Jelentősen – mintegy háromszorosára – bővíti növényi alapú termékkínálatát a…
Tovább olvasom >A józanság szava
Egyelőre kicsi, behatárolt, de önmagához képest kifejezetten gyorsan fejlődő szegmens…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyben, személyesen tájékozódhatnak a gazdálkodók
Ismeretterjesztő, országjáró körutat szervez október-novemberben az új agrártámogatási ciklus kapcsán…
Tovább olvasom >WHO: A tápértékjelölő címkéknek az élelmiszercsomagolás front oldalán lenne a helye
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) azt javasolja, hogy a tápértékre vonatkozó…
Tovább olvasom >Hamarosan megérkezik Európába a Lidl Scan&Go
Hamarosan bevezetheti a Lidl a Scan&Go funkciót Európában, amely lehetővé teszi,…
Tovább olvasom >