Tesco UK: tíz százalékkal nőtt az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok iránti kereslet
A brit Tesco az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek iránti keresletnek a növekedéséről számolt be a „száraz január” során, amikor is a fogyasztók 10%-kal többet vásároltak, mint az előző év azonos hónapjában.
Az egyes kategóriákat tekintve az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú szeszesital-értékesítés közel 40%-kal, az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú borok eladása pedig 20%-kal bővült. Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú sörök és ciderek eladásai is emelkedtek, a fogyasztók 15%-kal többet vásároltak, mint 2023 januárjában.
Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a kereslet nem csak januárban ugrott meg nagyon – a kiskereskedő tavaly egész évben rekordeladásokról számolt be az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek vonatkozásában. A fellendülés „különösen erőteljes” volt a Tesco szerint a karácsonyi négyhetes időszakban, amikor a kereslet közel 15%-kal emelkedett.
Ez a vállalat szerint annak tudható be, hogy egyre több vásárló szeretné élvezni a társasági eseményeket alkohol nélkül, mégis minőségi bort, sört vagy szeszesitalt fogyasztva.
A kiskereskedő szerint a legnépszerűbb „szeszesital” a Tanqueray 0% gin volt, amelynek kereslete közel 200%-kal nőtt. És úgy tűnik, hogy a fogyasztók az alkoholmentes és alacsony alkoholtartlmú kézműves söröket is kedvelik, köztük a Lucky Saint Hazy IPA-t és a BrewDog Hazy Jane AF-et, a bor kategóriában pedig a brit vásárlók a hírek szerint Kylie Minogue 0% Sparkling Roséját részesítik előnyben.
New Food Magazine
Kapcsolódó cikkeink
A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >Tovább pezseg az alkoholmentes piac: szárnyal a Henkell Freixenet
Látványos, 23,6%-os növekedést ért el 2024-ben a Henkell Freixenet alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >