Tesco UK: tíz százalékkal nőtt az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok iránti kereslet
A brit Tesco az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek iránti keresletnek a növekedéséről számolt be a „száraz január” során, amikor is a fogyasztók 10%-kal többet vásároltak, mint az előző év azonos hónapjában.
Az egyes kategóriákat tekintve az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú szeszesital-értékesítés közel 40%-kal, az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú borok eladása pedig 20%-kal bővült. Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú sörök és ciderek eladásai is emelkedtek, a fogyasztók 15%-kal többet vásároltak, mint 2023 januárjában.
Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a kereslet nem csak januárban ugrott meg nagyon – a kiskereskedő tavaly egész évben rekordeladásokról számolt be az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek vonatkozásában. A fellendülés „különösen erőteljes” volt a Tesco szerint a karácsonyi négyhetes időszakban, amikor a kereslet közel 15%-kal emelkedett.
Ez a vállalat szerint annak tudható be, hogy egyre több vásárló szeretné élvezni a társasági eseményeket alkohol nélkül, mégis minőségi bort, sört vagy szeszesitalt fogyasztva.
A kiskereskedő szerint a legnépszerűbb „szeszesital” a Tanqueray 0% gin volt, amelynek kereslete közel 200%-kal nőtt. És úgy tűnik, hogy a fogyasztók az alkoholmentes és alacsony alkoholtartlmú kézműves söröket is kedvelik, köztük a Lucky Saint Hazy IPA-t és a BrewDog Hazy Jane AF-et, a bor kategóriában pedig a brit vásárlók a hírek szerint Kylie Minogue 0% Sparkling Roséját részesítik előnyben.
New Food Magazine
Kapcsolódó cikkeink
Ezrek tüntettek Londonban a farmokra kivetett örökösödési adó ellen
Ezrek tüntettek kedden Londonban a mezőgazdasági vállalkozásokra kivetett örökösödési adó…
Tovább olvasom >Tovább erősödnek hazánk agrárkapcsolatai az Egyesült Királysággal
Tovább kell erősíteni az együttműködést a mezőgazdaság és a kereskedelem…
Tovább olvasom >Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >