Tesco UK: tíz százalékkal nőtt az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok iránti kereslet
A brit Tesco az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek iránti keresletnek a növekedéséről számolt be a „száraz január” során, amikor is a fogyasztók 10%-kal többet vásároltak, mint az előző év azonos hónapjában.
Az egyes kategóriákat tekintve az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú szeszesital-értékesítés közel 40%-kal, az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú borok eladása pedig 20%-kal bővült. Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú sörök és ciderek eladásai is emelkedtek, a fogyasztók 15%-kal többet vásároltak, mint 2023 januárjában.
Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a kereslet nem csak januárban ugrott meg nagyon – a kiskereskedő tavaly egész évben rekordeladásokról számolt be az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú termékek vonatkozásában. A fellendülés „különösen erőteljes” volt a Tesco szerint a karácsonyi négyhetes időszakban, amikor a kereslet közel 15%-kal emelkedett.
Ez a vállalat szerint annak tudható be, hogy egyre több vásárló szeretné élvezni a társasági eseményeket alkohol nélkül, mégis minőségi bort, sört vagy szeszesitalt fogyasztva.
A kiskereskedő szerint a legnépszerűbb „szeszesital” a Tanqueray 0% gin volt, amelynek kereslete közel 200%-kal nőtt. És úgy tűnik, hogy a fogyasztók az alkoholmentes és alacsony alkoholtartlmú kézműves söröket is kedvelik, köztük a Lucky Saint Hazy IPA-t és a BrewDog Hazy Jane AF-et, a bor kategóriában pedig a brit vásárlók a hírek szerint Kylie Minogue 0% Sparkling Roséját részesítik előnyben.
New Food Magazine
Kapcsolódó cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >