A Tesco támogatásával kapott eredetvédelmet a makói hosszú
A Tesco, a szállítói és a Nemzeti Agrárkamara összefogásának köszönhetően kapott földrajzi eredetvédelmet a makói hosszú petrezselyemgyökér. Az áruházlánc kínálatában így már négy, oltalom alatt álló, tradicionálisan magyar mezőgazdasági termék szerepel.
A makói hosszú petrezselyemgyökér eredetvédelmének megszerzését az áruházlánc egyik munkatársa kezdeményezte, aki az Európai Uniónak benyújtott pályázati anyag kidolgozására az egyik termelőt kérte fel. Az oltalom alatt álló földrajzi jelzés feltétele, hogy az adott termék a megjelölt régióból származzon, ott végezzék az előállítási folyamat minden lépését, amely a helyi termelők tudásán és több évtizedes tapasztalatán alapszik. Az eredetvédelem további kritériuma, hogy az élelmiszer egyedi és bizonyított tulajdonságokkal rendelkezzen. A makói hosszú petrezselyemgyökér esetében ezek az Európában egyre kevésbé jellemző, jellegzetesen hosszú, egyenes gyökértest, fűszeres illat és íz, valamint a hosszabb tárolhatóság.
A Tesco kínálatában a makói hosszú petrezselyemgyökér az egyetlen típus, amely lédig termékként kapható, így könnyű megkülönböztetni az egyéb típusoktól. Az áruházlánc már évek óta forgalmazza a fajtát, és évente körülbelül 450 000 kilogrammot értékesít belőle.
A Tesco számára fontos a különleges vagy tradicionális magyar élelmiszerek népszerűsítése és a hazai termelők támogatása. A makói hosszú petrezselyemgyökér mellett így más oltalom alatt álló élelmiszerek is megtalálhatók a kínálatában: az üzletekben szentesi fehérpaprikát, gönci kajszibarackot és makói vöröshagymát is találhatnak a vásárlók. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Az európai piac több mint felének kiszolgálására is elegendő a magyar tormatermés
A húsvét közeledtével minden évben ugrásszerű növekedésnek indul a különböző…
Tovább olvasom >„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át
A Pécsváradon alapított Aranycipó Kft. immár több mint harminc éve…
Tovább olvasom >„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >