A Tesco támogatásával kapott eredetvédelmet a makói hosszú
A Tesco, a szállítói és a Nemzeti Agrárkamara összefogásának köszönhetően kapott földrajzi eredetvédelmet a makói hosszú petrezselyemgyökér. Az áruházlánc kínálatában így már négy, oltalom alatt álló, tradicionálisan magyar mezőgazdasági termék szerepel.
A makói hosszú petrezselyemgyökér eredetvédelmének megszerzését az áruházlánc egyik munkatársa kezdeményezte, aki az Európai Uniónak benyújtott pályázati anyag kidolgozására az egyik termelőt kérte fel. Az oltalom alatt álló földrajzi jelzés feltétele, hogy az adott termék a megjelölt régióból származzon, ott végezzék az előállítási folyamat minden lépését, amely a helyi termelők tudásán és több évtizedes tapasztalatán alapszik. Az eredetvédelem további kritériuma, hogy az élelmiszer egyedi és bizonyított tulajdonságokkal rendelkezzen. A makói hosszú petrezselyemgyökér esetében ezek az Európában egyre kevésbé jellemző, jellegzetesen hosszú, egyenes gyökértest, fűszeres illat és íz, valamint a hosszabb tárolhatóság.
A Tesco kínálatában a makói hosszú petrezselyemgyökér az egyetlen típus, amely lédig termékként kapható, így könnyű megkülönböztetni az egyéb típusoktól. Az áruházlánc már évek óta forgalmazza a fajtát, és évente körülbelül 450 000 kilogrammot értékesít belőle.
A Tesco számára fontos a különleges vagy tradicionális magyar élelmiszerek népszerűsítése és a hazai termelők támogatása. A makói hosszú petrezselyemgyökér mellett így más oltalom alatt álló élelmiszerek is megtalálhatók a kínálatában: az üzletekben szentesi fehérpaprikát, gönci kajszibarackot és makói vöröshagymát is találhatnak a vásárlók. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Befejeződött az aratás Békés vármegyében
Befejeződött az aratás Békésben, a termésátlagok jóval elmaradnak az előző…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >Felelősen a jövőért
A Smurfit Westrock elkötelezetten támogatja Párkány városát, és aktívan részt…
Tovább olvasom >