A Tesco támogatásával kapott eredetvédelmet a makói hosszú
A Tesco, a szállítói és a Nemzeti Agrárkamara összefogásának köszönhetően kapott földrajzi eredetvédelmet a makói hosszú petrezselyemgyökér. Az áruházlánc kínálatában így már négy, oltalom alatt álló, tradicionálisan magyar mezőgazdasági termék szerepel.
A makói hosszú petrezselyemgyökér eredetvédelmének megszerzését az áruházlánc egyik munkatársa kezdeményezte, aki az Európai Uniónak benyújtott pályázati anyag kidolgozására az egyik termelőt kérte fel. Az oltalom alatt álló földrajzi jelzés feltétele, hogy az adott termék a megjelölt régióból származzon, ott végezzék az előállítási folyamat minden lépését, amely a helyi termelők tudásán és több évtizedes tapasztalatán alapszik. Az eredetvédelem további kritériuma, hogy az élelmiszer egyedi és bizonyított tulajdonságokkal rendelkezzen. A makói hosszú petrezselyemgyökér esetében ezek az Európában egyre kevésbé jellemző, jellegzetesen hosszú, egyenes gyökértest, fűszeres illat és íz, valamint a hosszabb tárolhatóság.
A Tesco kínálatában a makói hosszú petrezselyemgyökér az egyetlen típus, amely lédig termékként kapható, így könnyű megkülönböztetni az egyéb típusoktól. Az áruházlánc már évek óta forgalmazza a fajtát, és évente körülbelül 450 000 kilogrammot értékesít belőle.
A Tesco számára fontos a különleges vagy tradicionális magyar élelmiszerek népszerűsítése és a hazai termelők támogatása. A makói hosszú petrezselyemgyökér mellett így más oltalom alatt álló élelmiszerek is megtalálhatók a kínálatában: az üzletekben szentesi fehérpaprikát, gönci kajszibarackot és makói vöröshagymát is találhatnak a vásárlók. (x)
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Ingyenes pályázatírással segíti a kisüzemi beruházást tervező tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Újabb ingyenes szolgáltatással segíti tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiváló minőségű pékáruk a Vela Pékségtől
Hogyan emelkedik ki a Vela Pékség a KMÉ-védjeggyel? A Vela…
Tovább olvasom >Kiváló minőség jele a Nádudvari Élelmiszer Kft. termékein
A Nádudvari Élelmiszer Kft. elkötelezett a kiváló minőség iránt –…
Tovább olvasom >Fókuszban a csomagolóanyagok – konferencia
Csomagolóanyagot gyárt? Saját márkás terméket szállít be valamely kereskedelmi láncnak?…
Tovább olvasom >