Tesco: nem a sztrájk, hanem a párbeszéd szolgálja a munkatársak és a vásárlók érdekeit
A Tesco csalódott, hogy a szakszervezetek a sztrájkot választották, ennek ellenére szeretné folytatni velük a megkezdett párbeszédet – olvasható a vállalat sajtóközleményében. A Tesco elkötelezett, hogy a bérfejlesztéssel az idén megkezdett úton haladjon tovább, aminek köszönhetően szinte minden teljes munkaidős áruházi és raktári dolgozó 18,9%-kal magasabb fizetést vihet haza, mint az év elején. A sztrájkot egy olyan hétvégére időzítették, amikor a vállalat 4-5 ezer munkatársa és családjaik a Tesco hagyományos családi és sportnapján vesznek részt. A Tesco mindent megtesz, hogy boltjai ezen a hétvégén is a megszokott rend szerint várja vásárlóit.
A Tesco nyilvánvalóan nem üdvözöli a munkatársai és vásárlói túlnyomó többsége számára kellemetlen lépést és mindent megtesz annak érdekében, hogy vásárlóit a lehető legkisebb mértékben érintse a szakszervezetek lépése. A Tesco ezen a hétvégén is a hetente az áruházláncot választó 3,3 millió vásárlójának színvonalas kiszolgálására fókuszál, és arra törekszik, hogy boltjai a sztrájk idején is a megszokott rend szerint működjenek. Az áruházlánc felelős munkáltatóként ebben az időszakban is maradéktalanul eleget tesz a törvényben foglalt kötelezettségeinek.
A múlt héten a vállalat olyan javaslatokat fogalmazott meg, amelyek rövid- és hosszú távon is a munkatársak érdekeit szolgálták.
„Nyitottak vagyunk arra, hogy konkrét problémákra konkrét válaszokat adjunk. Hiszünk abban, hogy a célzott megoldások szolgálják legjobban a munkatársak érdekeit, hiszen minden bolt és minden probléma más és más. Továbbra is várjuk a szakszervezetek képviselőit az általuk kezdeményezett szeptember 11-ei egyeztetésre, mert a nyitott kérdések rendezésének helye szerintünk a tárgyalóasztal mellett van. A Tesco elkötelezett saját kollégái felé – hiszen ők maguk a vállalat, és ők tesznek minket sikeressé” – mondta Pártos Zsolt, a Tesco ügyvezető igazgatója.
A Tesco az elmúlt két évben folyamatosan fektetett be a bérekbe, aminek köszönhetően az áruházlánc munkatársainak többsége összesen több mint kéthavi fizetéssel vihet többet haza idén, mint 2016-ban, és a teljes munkaidős dolgozók közül senki sem keres 176 ezer forintnál kevesebbet. A Tesco az elmúlt 2 évben már 8,7 milliárd forintot költött bérfejlesztésre. Ez is jól mutatja, hogy folyamatosan egyre többet tesz a dolgozók érdekében. A Tesco által használt piaci források alapján megállapítható, hogy a kiskereskedelmi szektorban az áruházi dolgozók fizetése átlagosan csak 19%-kal növekedett, míg a Tesco év eleje óta a legalacsonyabb fizetési kategóriákban 22,4%-os bérfejlesztést hajtott végre. A Tesco az idei év első félévében több mint 150 millió forintot fektetett be 1642 kolléga OKJ képzésébe, lehetőséget teremtve számukra a fejlődésre. A tavaszi szemeszterben a vállalat több mint 300 diák és 742 felnőtt számára biztosított szakmai képzést.
A sztrájkot egy olyan hétvégére időzítették, amikor a vállalat 4-5 ezer munkatársa és családjaik vesznek részt a Tesco hagyományos családi és sportnapján, amelyet a vállalat a sztrájkfenyegetettség ellenére sem mondott le, hogy ne okozzon csalódást a munkájukat lelkiismeretesen végző kollégáinak
A Tescónak világos terve van arra, hogyan építsen magyarországi munkatársaival együtt egy modern szervezetet, ami jobb a vásárlóknak és egyszerűbb a kollégáknak.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >