Tesco és Nestlé együttműködés az élelmiszer-pazarlás ellen
Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják. A Nestlé az október 4. és 17. között a hazai Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé, valamint Purina termékek értékének egy százalékát ajánlotta fel jótékony célra, amelyet a Tesco a kampány végén ugyanakkora összeggel egészít ki. A befolyt összeget az Élelmiszerbank élelmiszercsomagok összeállítására és nélkülözőkhöz való eljuttatására fordítja.
Az áruházlánc vásárlói többek között félkész ételek, állateledelek, kávék és édességek (a teljes lista megtalálható a Tesco weboldalán) megvásárlásával támogathatják az Élelmiszerbank tevékenységét. Az Egyesület a befolyt összeget élelmiszercsomagok összeállítására és célba juttatására fordítja, melyeket a vállalati partnerei által adományozott termékekből állít össze. Minden, a programban összegyűjtött 1.000 forint segítségével az Élelmiszerbank egy nagyságrendileg 30.000 forint értékű élelmiszercsomagot tud eljuttatni el a rászoruló, nehéz körülmények között élő családok számára.
Nagy öröm számunkra, hogy két kiemelten fontos partnerünkkel dolgozhatunk együtt ebben az akcióban, mely a fogyasztók bevonásával lehetővé teszi sok-sok nélkülöző élelmezését az őszi, téli hónapokban. Mind a Nestlével, mind a Tescóval ezen akción túl is folyamatosan dolgozunk az élelmiszerfeleslegek mentésén, éves szinten több ezer tonna élelmiszer tud így a megsemmisítés helyett a nélkülözők asztalára kerülni.” – foglalta össze a Tescóval és Nestlével közös együttműködés jelentőségét Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület mind a Tesco, mind a Nestlé stratégiai partnere az élelmiszer-pazarlás csökkentéséért folyó küzdelemben. A Tesco Magyarországon több mint tíz éve támogatja az Egyesület munkáját. Az élelmiszermentő programban mára országszerte már több mint 150 Tesco áruház segíti az áruházak környékén élő rászorulókat, és küzd az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentéséért. 2014 szeptemberétől idén augusztus végéig a Tesco Magyarországon összesen több mint 15 130 tonna élelmiszert – ami közel 38 millió adag ételt jelent – adományozott ebben a formában.
„Az Élelmiszerbankkal közösen működtetett élelmiszermentő programunknak köszönhetően nap mint nap tehetünk az élelmiszer-pazarlás ellen. Különösen örömteli számunkra, amikor szállító partnereink, mint a Nestlé is csatlakoznak a célkitűzéseinkhez és együtt segíthetünk. Remélem, a jövőben több hasonló partnerségben vehetünk részt, és más vállalatok is követik a példánkat.” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
Az áruházlánc a mostani felajánlás mellett minden évben részt vesz az Egyesület karácsony előtti tartósélelmiszer-gyűjtő kampányában is, amelyet az élelmiszeradományok mellett pénzadománnyal is támogat. Eseti jelleggel pedig szállító partnereivel, jelen esetben a Nestlével együtt is kezdeményez jótékony célú akciókat.
„Alaptevékenységünkből kifolyólag fontosnak tartjuk, hogy segítsünk az élelmiszer-pazarlás megszüntetésében, és odaálljunk az élelmiszerhiány felszámolásáért és a rászorulók megfelelő élelmezéséért küzdő szervezetek mellé. A Nestlé 2008 óta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnere: 2016-ban 88 millió forint értékben, 2017-ben pedig 27 millió forint értékben juttattunk el élelmiszeradományokat a rászorulókhoz.” – mondta Gerő Imre key account manager, aki a Nestlé Hungáriát képviseli a kezdeményezésben.
A programba bevont termékek részletes listája a https://tesco.hu/akciok-nyeremenyjatekok/tamogassuk-a-raszorulokat/ oldalon érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >15 millió eurót invesztál spanyol kávégyárába a Nestlé
15 millió eurós beruházást jelentett be spanyolországi Girona gyárában a…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sajátmárkás, újrahasznosított papírtermékeket mutatott be a Kifli.hu
Magyarországon is elérhetővé vált a Moddia PureCycle, a Kifli.hu saját…
Tovább olvasom >A Concorde és az OTP is megemelt célárfolyammal ajánlja vételre az AutoWallis részvényeit
A Concorde Értékpapír után az OTP Bank is frissítette az…
Tovább olvasom >A libamáj a magyarok egyik kedvenc luxusélelmiszere
Hazánkban a legtöbben a kaviárt, a szarvasgombát és a libamájat…
Tovább olvasom >