Tesco-elnök: egyes élelmiszerbeszállítók indokolatlanul emelik az árakat
Egyes élelmiszerbeszállító vállalatok „az infláció ürügyén” a szükségesnél nagyobb mértékben emelik áraikat – mondta vasárnap a Tesco elnöke.
John Allan, a BBC brit közszolgálati televízió vasárnaponként jelentkező heti politikai magazinműsorában kijelentette: a Tesco – a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, amelynek csaknem 28 százalékos részesedése van a brit szupermarketpiacon – „nagyon keményen” fellép az általa nem törvényszerűnek ítélt áremelésekkel szemben.
Elmondta: a Tesco külön munkacsoportot hozott létre, amelynek feladata az élelmiszer-összetevők és a nyersanyagköltségek figyelése, és ennek alapján kiszámítja, hogy a beszállítók által érvényesíteni kívánt költségemelkedések indokoltak-e. John Allan hozzátette, hogy a Tesco már számos beszállítójával összeveszett a kifogásolt árszintek miatt.
A Tesco nagy-britanniai üzleteiben tavaly egy ideig nem lehetett kapni a Kraft Heinz globális élelmiszer-konglomerátum egyes termékeit, köztük a Nagy-Britanniában alapvető élelmiszernek számító, rendkívül keresett paradicsomos konzervbabot, miután az áruházlánc és a szállítócég vitába keveredett az árazásról.
A brit statisztikai hivatal (ONS) legutóbbi adatai szerint decemberben 10,5 százalék volt a tizenkét havi brit infláció, de a teljes kosáron belül az élelmiszerek árai átlagosan 16,8 százalékkal emelkedtek éves összevetésben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >A nemzetközi pénzügyi intézmények szerint Magyarország visszatér a gazdasági növekedés pályájára
A nemzetközi pénzügyi intézmények előrejelzése szerint a magyar gazdaság idén…
Tovább olvasom >Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >