Tesco: élelmiszert üzletben, ajándékot online vásárolunk idén
A Tesco megbízásából készült kutatások szerint inkább a karácsonyi programokon tervezünk változtatni, míg az ünnepi készülődésen kevésbé. Tízből heten élelmiszert főleg üzletben fognak vásárolni az ünnepekre, az ajándékok beszerzésében viszont a válaszadók fele online lehetőségekre is támaszkodik. Az áruházlánc azt tanácsolja a vásárlóknak, hogy biztonságuk érdekében válasszanak olyan üzleteket, ahol egy helyen mindent megkapnak és ahol könnyebb tartani a fizikai távolságot, használják ki az online szolgáltatások kényelmét és biztonságát, és ne hagyják az utolsó pillanatokra az ünnepi bevásárlást.
Alapjaiban nem sokat változtat a magyarok karácsonyi készülődésén a járványhelyzet a Tesco megbízásából készült piackutatások[1] szerint. Tízből több mint nyolcan ugyanúgy készülnek ajándékozásra, otthonuk feldíszítésére és ünnepi vacsorára, mint bármely évben. Ugyanakkor négyből hárman a programokon terveznek változtatni – a magyarok harmada csak az egy háztartásban élőkkel készül ünnepelni, a megkérdezettek fele pedig csak a szűk családjával találkozna, a tágabb rokonság meglátogatását kihagyná.
A karácsonyi készülődést illetően a megkérdezettek bő fele a tavalyihoz hasonló összeget tervez az ünnepekre költeni, a válaszadók 27 százaléka viszont (jellemzően az alacsonyabb jövedelmű válaszadók) kevesebb kiadással számol. Mindannak ellenére, hogy a járvány hatására idén jelentősen megugrott az online élelmiszer-kereskedelem forgalma, az adatok szerint a magyarok 68 százaléka így is csak üzletben, 18 százaléka pedig főleg üzletben tervez élelmiszert vásárolni az ünnepi időszakban. Az ajándékok esetében már nagyobb teret kap az online piactér karácsonykor: több mint 20% főleg az internetes vásárlást célozza meg, és hasonló arányban terveznek online és üzletekben is vásárolni a magyarok.
A Tesco felmérése kitért a magyarok bolti biztonságérzetére is. E szerint a magyar vásárlók 87 százaléka mondja magáról, hogy az óvintézkedéseket betartva ugyanúgy vásárol, mint korábban. Ugyanakkor a válaszadók 42 százaléka szerint csak akkor biztonságos boltba menni, ha mindenki betartja a szabályokat, további 16 százalék kissé kényelmetlenül érzi magát az üzletekben, 18 százalék szerint pedig jobb elkerülni a tömeget. A szabályok közül a maszkviselésre a vásárlók több mint 80 százaléka figyel, de a távolságtartásra már csak 65 százalék ügyel saját bevallása szerint. Mindemellett mindössze 26 százalék jár egyedül vásárolni és 36 százalék tervez előre, hogy elkerülje a tömeget.
A Tesco felkészítette áruházait, hogy a hagyományosan nagyobb forgalmú karácsonyi időszakban is biztonságos legyen a bevásárlás. Az áruházlánc ugyanakkor azt tanácsolja a magyar vásárlóknak, hogy saját biztonságuk érdekében tervezzenek előre az ünnepekre és készüljenek fel a bevásárlásra. Válasszanak olyan üzleteket, ahol egy helyen minél több mindent megkapnak, ahol a tágas térben könnyebb tartani a távolságot, és ahol adottak a kontaktmentes fizetés lehetőségei (pl.: önkiszolgáló kasszák és a Tesco Scan&Shop szolgáltatása). Az üzletek mellett pedig bátran éljenek az online vásárlás kényelmével és biztonságával: rendeljék házhoz a bevásárlást vagy adják le online a rendelést, hogy az üzletben már csak átvenni kelljen az összekészített csomagot.
[1] A Dunnhumby kutatása 2020. októberi végi adatfelvétellel készült párhuzamosan Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon panel beszélgetések formájában. Az Opinio lekérdezése 2020. november első hetében zajlott, a 16 éven felüli magyar lakosságra reprezentatív adatokat tartalmaz.
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >