A Tesco csökkenti sajátmárkás üdítőitalainak cukortartalmát
A Tesco sajátmárkás üdítőitalaiban jelentősen csökkentette a hozzáadottcukor-tartalmat, így október elejétől csak olyan üdítők találhatóak az áruházak polcain, melyek 100 milliliterjében maximum 5 gramm cukor van. A változás következtében a Tesco közép-európai üdítő kínálatához összesen 4100 tonnával kevesebb cukrot használ fel egy évben, az üdítők kalóriatartalma pedig 24 százalékkal csökkent.
A Tesco összesen 42 sajátmárkás üdítőitala receptjét vizsgálta meg, és csökkentette bennük a cukortartalmat, minden esetben figyelembe véve a vásárlói visszajelzéseket. „Sokat dolgoztunk azért, hogy az üdítőitalok ugyanolyan finomak maradjanak, csak kevesebb cukrot tartalmazzanak. Reméljük, hogy ezzel a kezdeményezéssel is hozzájárulhatunk vásárlóink egészségesebb életmódjához” – mondta Jamie Walker, a Tesco Európa beszerzési igazgatója.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) iránymutatásai alapján mind a felnőttek, mind a gyermekek napi cukorbevitelét az energiabevitelük 10%-ára javasolt csökkenteni. A cukortartalom csökkentésének következtében például a Tesco Cola 100 milliliterjében 22 kalória van, míg a legnépszerűbb márkák hasonló termékeinél ugyanennyi mennyiségben több mint 40 kalória található.
„A túlzott cukorfogyasztás növeli a diabétesz és a fogszuvasodás kockázatát. Gyakran nem is tudjuk, hogy a mindennap fogyasztott termékekben mennyi cukor van, ezért kiemelten fontos, hogy olvassuk el a címkéket, és próbáljuk meg elkerülni a hozzáadott cukrot tartalmazó ételek és italok fogyasztását. Az üdítőitalok cukortartalmának csökkentése apró, de fontos lépés annak érdekében, hogy a vásárlók az egészségesebb életmódot választhassák” – mondta Kovács Judit, dietetikus.
A Tesco az elmúlt hónapokban fokozatosan vezette be továbbfejlesztett üdítőitalait – az utolsó termékek szeptember közepén kerültek az áruházak polcaira –, így a jövő hónap elejére minden sajátmárkás üdítőital megfelel a „legfeljebb 5 gramm” szabálynak.
Kapcsolódó cikkeink
Kedvezményes karácsonyi készülődés a Tescóval
Advent közeledtével gyerekek és felnőttek egyaránt elkezdik a visszaszámlálást az…
Tovább olvasom >44 százalékkal nőtt egy év alatt a karácsonyi élelmiszer-adomány mennyisége a Tescóban
134 tonna élelmiszer-adomány gyűlt össze a Magyar Élelmiszerbank Egyesület tartósélelmiszer-gyűjtő…
Tovább olvasom >Nébih: natur mandulát és lenmagot hívott vissza a Tesco
Natur mandulát és lenmagot hívott vissza a Tesco Globál Zrt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kedvezményes karácsonyi készülődés a Tescóval
Advent közeledtével gyerekek és felnőttek egyaránt elkezdik a visszaszámlálást az…
Tovább olvasom >Green Friday kampányt indít a Mastercard, hogy felhívja a figyelmet a tudatos költekezésre
A Mastercard a közelgő ünnepi vásárlási szezon előtt indítja el…
Tovább olvasom >Újdonságokkal rukkol elő a Lidl
A magyarországi kiskereskedők közül a Lidl elsőként indítja el 5…
Tovább olvasom >