A Tesco csökkenti sajátmárkás üdítőitalainak cukortartalmát
A Tesco sajátmárkás üdítőitalaiban jelentősen csökkentette a hozzáadottcukor-tartalmat, így október elejétől csak olyan üdítők találhatóak az áruházak polcain, melyek 100 milliliterjében maximum 5 gramm cukor van. A változás következtében a Tesco közép-európai üdítő kínálatához összesen 4100 tonnával kevesebb cukrot használ fel egy évben, az üdítők kalóriatartalma pedig 24 százalékkal csökkent.
A Tesco összesen 42 sajátmárkás üdítőitala receptjét vizsgálta meg, és csökkentette bennük a cukortartalmat, minden esetben figyelembe véve a vásárlói visszajelzéseket. „Sokat dolgoztunk azért, hogy az üdítőitalok ugyanolyan finomak maradjanak, csak kevesebb cukrot tartalmazzanak. Reméljük, hogy ezzel a kezdeményezéssel is hozzájárulhatunk vásárlóink egészségesebb életmódjához” – mondta Jamie Walker, a Tesco Európa beszerzési igazgatója.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) iránymutatásai alapján mind a felnőttek, mind a gyermekek napi cukorbevitelét az energiabevitelük 10%-ára javasolt csökkenteni. A cukortartalom csökkentésének következtében például a Tesco Cola 100 milliliterjében 22 kalória van, míg a legnépszerűbb márkák hasonló termékeinél ugyanennyi mennyiségben több mint 40 kalória található.
„A túlzott cukorfogyasztás növeli a diabétesz és a fogszuvasodás kockázatát. Gyakran nem is tudjuk, hogy a mindennap fogyasztott termékekben mennyi cukor van, ezért kiemelten fontos, hogy olvassuk el a címkéket, és próbáljuk meg elkerülni a hozzáadott cukrot tartalmazó ételek és italok fogyasztását. Az üdítőitalok cukortartalmának csökkentése apró, de fontos lépés annak érdekében, hogy a vásárlók az egészségesebb életmódot választhassák” – mondta Kovács Judit, dietetikus.
A Tesco az elmúlt hónapokban fokozatosan vezette be továbbfejlesztett üdítőitalait – az utolsó termékek szeptember közepén kerültek az áruházak polcaira –, így a jövő hónap elejére minden sajátmárkás üdítőital megfelel a „legfeljebb 5 gramm” szabálynak.
Kapcsolódó cikkeink
Fontos védeni a szemünket a légkondicionált irodákban
A modern irodai környezet kihívásokat tartogat szemüvegviselők számára. A légkondicionálás,…
Tovább olvasom >5 okos tipp a látás javítására
A modern életmód egyre nagyobb kihívás elé állítja a szemeket.…
Tovább olvasom >K&H: a visszapénzes program már a fogakra is figyel
A magyarok fele már igénybe vett magánegészségügyi szolgáltatást az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >