A Tesco csökkenti sajátmárkás üdítőitalainak cukortartalmát
A Tesco sajátmárkás üdítőitalaiban jelentősen csökkentette a hozzáadottcukor-tartalmat, így október elejétől csak olyan üdítők találhatóak az áruházak polcain, melyek 100 milliliterjében maximum 5 gramm cukor van. A változás következtében a Tesco közép-európai üdítő kínálatához összesen 4100 tonnával kevesebb cukrot használ fel egy évben, az üdítők kalóriatartalma pedig 24 százalékkal csökkent.
A Tesco összesen 42 sajátmárkás üdítőitala receptjét vizsgálta meg, és csökkentette bennük a cukortartalmat, minden esetben figyelembe véve a vásárlói visszajelzéseket. „Sokat dolgoztunk azért, hogy az üdítőitalok ugyanolyan finomak maradjanak, csak kevesebb cukrot tartalmazzanak. Reméljük, hogy ezzel a kezdeményezéssel is hozzájárulhatunk vásárlóink egészségesebb életmódjához” – mondta Jamie Walker, a Tesco Európa beszerzési igazgatója.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) iránymutatásai alapján mind a felnőttek, mind a gyermekek napi cukorbevitelét az energiabevitelük 10%-ára javasolt csökkenteni. A cukortartalom csökkentésének következtében például a Tesco Cola 100 milliliterjében 22 kalória van, míg a legnépszerűbb márkák hasonló termékeinél ugyanennyi mennyiségben több mint 40 kalória található.
„A túlzott cukorfogyasztás növeli a diabétesz és a fogszuvasodás kockázatát. Gyakran nem is tudjuk, hogy a mindennap fogyasztott termékekben mennyi cukor van, ezért kiemelten fontos, hogy olvassuk el a címkéket, és próbáljuk meg elkerülni a hozzáadott cukrot tartalmazó ételek és italok fogyasztását. Az üdítőitalok cukortartalmának csökkentése apró, de fontos lépés annak érdekében, hogy a vásárlók az egészségesebb életmódot választhassák” – mondta Kovács Judit, dietetikus.
A Tesco az elmúlt hónapokban fokozatosan vezette be továbbfejlesztett üdítőitalait – az utolsó termékek szeptember közepén kerültek az áruházak polcaira –, így a jövő hónap elejére minden sajátmárkás üdítőital megfelel a „legfeljebb 5 gramm” szabálynak.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >600 ezer darab terméket mozgatnak naponta a Tesco új logisztikai központjában közel 200 áruház 24 órán belüli ellátására
Márciustól teljes kapacitással üzemel a Tesco tavaly novemberben átadott logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >