A Tesco csökkenti sajátmárkás üdítőitalainak cukortartalmát
A Tesco sajátmárkás üdítőitalaiban jelentősen csökkentette a hozzáadottcukor-tartalmat, így október elejétől csak olyan üdítők találhatóak az áruházak polcain, melyek 100 milliliterjében maximum 5 gramm cukor van. A változás következtében a Tesco közép-európai üdítő kínálatához összesen 4100 tonnával kevesebb cukrot használ fel egy évben, az üdítők kalóriatartalma pedig 24 százalékkal csökkent.
A Tesco összesen 42 sajátmárkás üdítőitala receptjét vizsgálta meg, és csökkentette bennük a cukortartalmat, minden esetben figyelembe véve a vásárlói visszajelzéseket. „Sokat dolgoztunk azért, hogy az üdítőitalok ugyanolyan finomak maradjanak, csak kevesebb cukrot tartalmazzanak. Reméljük, hogy ezzel a kezdeményezéssel is hozzájárulhatunk vásárlóink egészségesebb életmódjához” – mondta Jamie Walker, a Tesco Európa beszerzési igazgatója.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) iránymutatásai alapján mind a felnőttek, mind a gyermekek napi cukorbevitelét az energiabevitelük 10%-ára javasolt csökkenteni. A cukortartalom csökkentésének következtében például a Tesco Cola 100 milliliterjében 22 kalória van, míg a legnépszerűbb márkák hasonló termékeinél ugyanennyi mennyiségben több mint 40 kalória található.
„A túlzott cukorfogyasztás növeli a diabétesz és a fogszuvasodás kockázatát. Gyakran nem is tudjuk, hogy a mindennap fogyasztott termékekben mennyi cukor van, ezért kiemelten fontos, hogy olvassuk el a címkéket, és próbáljuk meg elkerülni a hozzáadott cukrot tartalmazó ételek és italok fogyasztását. Az üdítőitalok cukortartalmának csökkentése apró, de fontos lépés annak érdekében, hogy a vásárlók az egészségesebb életmódot választhassák” – mondta Kovács Judit, dietetikus.
A Tesco az elmúlt hónapokban fokozatosan vezette be továbbfejlesztett üdítőitalait – az utolsó termékek szeptember közepén kerültek az áruházak polcaira –, így a jövő hónap elejére minden sajátmárkás üdítőital megfelel a „legfeljebb 5 gramm” szabálynak.
Kapcsolódó cikkeink
„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >