Tesco a fenntartható jövőért
25 éve nyitottuk az első hipermarketünket Magyarországon, ami nemcsak nekünk volt az első, de a régió első szabadon látogatható hipermarkete volt. Kiskereskedelmi vállalatként azonban feladataink jóval túlmutatnak az értékesítésen. Fontos szerepünk van a főbb fenntarthatósági kihívások kezelésében, üzleti sikerünk ugyanis függ a természeti környezet állapotától is. Hetente mintegy 2 millió vásárlót szolgálunk ki friss élelmiszerrel közel 200 magyarországi áruházunkban, ezért a termőföldtől az asztalig vezető út mentén tehetünk a legtöbbet a környezeti terhelés csökkentéséért.
Harc az élelmiszer-pazarlás ellen
A Tesco és a WWF közös, friss felmérése szerint a világon évente 2,5 milliárd tonna élelmiszer megy veszendőbe, vagyis az összes megtermelt élelmiszer mintegy 40%-a a kukában végzi. Ráadásul amikor ételt dobunk ki, a megtermeléséhez, szállításához és csomagolásához felhasznált összes energia és víz is veszendőbe megy. Az élelmiszer-pazarlás így az anyagi károkon kívül növeli a károsanyag-kibocsátást, és felgyorsítja a klímaváltozást. A Tescónál ezért vállaltuk, hogy a jövőben semmilyen, még fogyasztható élelmiszer nem válik hulladékká közép-európai működésünkben. Ennek érdekében arra törekszünk, hogy minimalizáljuk az áruházainkban keletkező élelmiszer-felesleget, és az el nem adott, de fogyasztásra alkalmas élelmiszert jótékony célra ajánljuk fel, eredményeinket pedig évente nyilvánosságra hozzuk.
„Perfectly Imperfect”, vagyis esztétikai hibás gyümölcsöket és zöldségeket is árulunk, ami lehetővé teszi, hogy a csúnya, de fogyasztható élelmiszereket átvegyük a termelőktől. Emellett évek óta működtetjük élelmiszermentő programunkat, melynek keretében több mint 180 áruházunkban gyűjtjük össze a nap végén a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, hogy azokat a rászorulóknak adományozhassuk.
Legfrissebb jelentésünk alapján 2016/17 óta 28 000 tonna élelmiszert mentettünk meg a kidobástól, így több mint 89 000 tonnával csökkentettük károsanyag-kibocsátásunkat. Az élelmiszer-hulladék mennyiségét pedig 68 százalékkal szorítottuk vissza, amivel teljesítettük az ENSZ 12.3-as Fenntartható Fejlődési Célját (SDG), amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól.
Csomagolás
A csomagolás fontos szerepet játszik termékeink megóvása és a termelődő élelmiszer-hulladék csökkentése szempontjából, de fontos megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Ezért a legfenntarthatóbb termékek beszerzésére törekszünk, és csak ott használunk csomagolóanyagokat, ahol ez feltétlenül indokolt.
Csomagolási stratégiánkban a 4R elvét követjük: megszüntetés (remove), csökkentés (reduce), újrafelhasználás (reuse) és újrahasznosítás (recycle).
Ezt követve többek között:
• eltávolítottuk az összes nehezen újrahasznosítható anyagot saját márkás termékeinkből,
• vállaltuk, hogy 2025-ig megfelezzük csomagolóanyagaink súlyát,
• újrahasználható rekeszeket használunk a frissáruk szállításához,
• újrahasználjuk F&F ruházati márkánk vállfáit,
• saját márkás háztartási termékeink 100%-ban újrahasznosítható csomagolásban kerülnek a polcokra,
• a beérkező áruk papírcsomagolásából bevásárlószatyrok készülnek.
Ezek a lépések mind hozzájárulnak ahhoz, hogy 2050-re megvalósítsuk a teljesen karbonsemleges működést. Ha többre is kíváncsi a Tesco fenntarthatósági tevékenységével kapcsolatban, látogasson el a tescomagyarorszag.hu oldalra.(x)
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Már több mint 1,1 millió Munch ételmentő csomag talált gazdára a SPAR-üzletekben
Összesen több mint 1,1 millió Munch élelmiszermentő csomagot vettek meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt
A magyar tésztagyártás egyik meghatározó szereplője, a Soós Tészta Kft.,…
Tovább olvasom >Nestlé Fitness újdonságok: hozzáadott cukrot nem tartalmazó gabonapelyhek, kétféle ízben
A Nestlé Hungária Kft. Fitness termékcsaládja a fogyasztói trendeket figyelembe véve,…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >