Tesco a fenntartható jövőért
25 éve nyitottuk az első hipermarketünket Magyarországon, ami nemcsak nekünk volt az első, de a régió első szabadon látogatható hipermarkete volt. Kiskereskedelmi vállalatként azonban feladataink jóval túlmutatnak az értékesítésen. Fontos szerepünk van a főbb fenntarthatósági kihívások kezelésében, üzleti sikerünk ugyanis függ a természeti környezet állapotától is. Hetente mintegy 2 millió vásárlót szolgálunk ki friss élelmiszerrel közel 200 magyarországi áruházunkban, ezért a termőföldtől az asztalig vezető út mentén tehetünk a legtöbbet a környezeti terhelés csökkentéséért.
Harc az élelmiszer-pazarlás ellen
A Tesco és a WWF közös, friss felmérése szerint a világon évente 2,5 milliárd tonna élelmiszer megy veszendőbe, vagyis az összes megtermelt élelmiszer mintegy 40%-a a kukában végzi. Ráadásul amikor ételt dobunk ki, a megtermeléséhez, szállításához és csomagolásához felhasznált összes energia és víz is veszendőbe megy. Az élelmiszer-pazarlás így az anyagi károkon kívül növeli a károsanyag-kibocsátást, és felgyorsítja a klímaváltozást. A Tescónál ezért vállaltuk, hogy a jövőben semmilyen, még fogyasztható élelmiszer nem válik hulladékká közép-európai működésünkben. Ennek érdekében arra törekszünk, hogy minimalizáljuk az áruházainkban keletkező élelmiszer-felesleget, és az el nem adott, de fogyasztásra alkalmas élelmiszert jótékony célra ajánljuk fel, eredményeinket pedig évente nyilvánosságra hozzuk.
„Perfectly Imperfect”, vagyis esztétikai hibás gyümölcsöket és zöldségeket is árulunk, ami lehetővé teszi, hogy a csúnya, de fogyasztható élelmiszereket átvegyük a termelőktől. Emellett évek óta működtetjük élelmiszermentő programunkat, melynek keretében több mint 180 áruházunkban gyűjtjük össze a nap végén a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, hogy azokat a rászorulóknak adományozhassuk.
Legfrissebb jelentésünk alapján 2016/17 óta 28 000 tonna élelmiszert mentettünk meg a kidobástól, így több mint 89 000 tonnával csökkentettük károsanyag-kibocsátásunkat. Az élelmiszer-hulladék mennyiségét pedig 68 százalékkal szorítottuk vissza, amivel teljesítettük az ENSZ 12.3-as Fenntartható Fejlődési Célját (SDG), amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól.
Csomagolás
A csomagolás fontos szerepet játszik termékeink megóvása és a termelődő élelmiszer-hulladék csökkentése szempontjából, de fontos megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Ezért a legfenntarthatóbb termékek beszerzésére törekszünk, és csak ott használunk csomagolóanyagokat, ahol ez feltétlenül indokolt.
Csomagolási stratégiánkban a 4R elvét követjük: megszüntetés (remove), csökkentés (reduce), újrafelhasználás (reuse) és újrahasznosítás (recycle).
Ezt követve többek között:
• eltávolítottuk az összes nehezen újrahasznosítható anyagot saját márkás termékeinkből,
• vállaltuk, hogy 2025-ig megfelezzük csomagolóanyagaink súlyát,
• újrahasználható rekeszeket használunk a frissáruk szállításához,
• újrahasználjuk F&F ruházati márkánk vállfáit,
• saját márkás háztartási termékeink 100%-ban újrahasznosítható csomagolásban kerülnek a polcokra,
• a beérkező áruk papírcsomagolásából bevásárlószatyrok készülnek.
Ezek a lépések mind hozzájárulnak ahhoz, hogy 2050-re megvalósítsuk a teljesen karbonsemleges működést. Ha többre is kíváncsi a Tesco fenntarthatósági tevékenységével kapcsolatban, látogasson el a tescomagyarorszag.hu oldalra.(x)
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >