Tesco a fenntartható jövőért
25 éve nyitottuk az első hipermarketünket Magyarországon, ami nemcsak nekünk volt az első, de a régió első szabadon látogatható hipermarkete volt. Kiskereskedelmi vállalatként azonban feladataink jóval túlmutatnak az értékesítésen. Fontos szerepünk van a főbb fenntarthatósági kihívások kezelésében, üzleti sikerünk ugyanis függ a természeti környezet állapotától is. Hetente mintegy 2 millió vásárlót szolgálunk ki friss élelmiszerrel közel 200 magyarországi áruházunkban, ezért a termőföldtől az asztalig vezető út mentén tehetünk a legtöbbet a környezeti terhelés csökkentéséért.
Harc az élelmiszer-pazarlás ellen
A Tesco és a WWF közös, friss felmérése szerint a világon évente 2,5 milliárd tonna élelmiszer megy veszendőbe, vagyis az összes megtermelt élelmiszer mintegy 40%-a a kukában végzi. Ráadásul amikor ételt dobunk ki, a megtermeléséhez, szállításához és csomagolásához felhasznált összes energia és víz is veszendőbe megy. Az élelmiszer-pazarlás így az anyagi károkon kívül növeli a károsanyag-kibocsátást, és felgyorsítja a klímaváltozást. A Tescónál ezért vállaltuk, hogy a jövőben semmilyen, még fogyasztható élelmiszer nem válik hulladékká közép-európai működésünkben. Ennek érdekében arra törekszünk, hogy minimalizáljuk az áruházainkban keletkező élelmiszer-felesleget, és az el nem adott, de fogyasztásra alkalmas élelmiszert jótékony célra ajánljuk fel, eredményeinket pedig évente nyilvánosságra hozzuk.
„Perfectly Imperfect”, vagyis esztétikai hibás gyümölcsöket és zöldségeket is árulunk, ami lehetővé teszi, hogy a csúnya, de fogyasztható élelmiszereket átvegyük a termelőktől. Emellett évek óta működtetjük élelmiszermentő programunkat, melynek keretében több mint 180 áruházunkban gyűjtjük össze a nap végén a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, hogy azokat a rászorulóknak adományozhassuk.
Legfrissebb jelentésünk alapján 2016/17 óta 28 000 tonna élelmiszert mentettünk meg a kidobástól, így több mint 89 000 tonnával csökkentettük károsanyag-kibocsátásunkat. Az élelmiszer-hulladék mennyiségét pedig 68 százalékkal szorítottuk vissza, amivel teljesítettük az ENSZ 12.3-as Fenntartható Fejlődési Célját (SDG), amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól.
Csomagolás
A csomagolás fontos szerepet játszik termékeink megóvása és a termelődő élelmiszer-hulladék csökkentése szempontjából, de fontos megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Ezért a legfenntarthatóbb termékek beszerzésére törekszünk, és csak ott használunk csomagolóanyagokat, ahol ez feltétlenül indokolt.
Csomagolási stratégiánkban a 4R elvét követjük: megszüntetés (remove), csökkentés (reduce), újrafelhasználás (reuse) és újrahasznosítás (recycle).
Ezt követve többek között:
• eltávolítottuk az összes nehezen újrahasznosítható anyagot saját márkás termékeinkből,
• vállaltuk, hogy 2025-ig megfelezzük csomagolóanyagaink súlyát,
• újrahasználható rekeszeket használunk a frissáruk szállításához,
• újrahasználjuk F&F ruházati márkánk vállfáit,
• saját márkás háztartási termékeink 100%-ban újrahasznosítható csomagolásban kerülnek a polcokra,
• a beérkező áruk papírcsomagolásából bevásárlószatyrok készülnek.
Ezek a lépések mind hozzájárulnak ahhoz, hogy 2050-re megvalósítsuk a teljesen karbonsemleges működést. Ha többre is kíváncsi a Tesco fenntarthatósági tevékenységével kapcsolatban, látogasson el a tescomagyarorszag.hu oldalra.(x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >