Tesco: 45 millió forint közösségfejlesztésre és a járvány elleni védekezésre
A Tesco idén szeptemberben már nyolcadik alkalommal hirdette meg „Ön választ, mi segítünk” elnevezésű közösségi pályázati programját. Az áruházlánc felhívására rekordszámú jelentkezés érkezett, ami jól mutatja, mekkora szükség van a támogatásra.
A szokásos menetrend szerint a Tesco a vásárlók bevonásával választaná ki, melyik pályázó mekkora összegű támogatásban részesüljön, azonban az eredetileg decemberre tervezett áruházi szavazás a járványhelyzetre tekintettel, a vásárlók és munkatársak biztonsága érdekében elmarad. A Tesco viszont úgy döntött, valamennyi továbbjutó pályázatot ugyanakkora összeggel honorál, hogy minél több, gyerekeket, családokat, időseket és rászorulókat támogató, környezetvédő, fejlesztő és oktatási program valósulhasson meg, illetve, hogy pénzügyi segítséget nyújthasson a vírus elleni védekezéshez szükséges eszközök és felszerelések beszerzéséhez is.
Az „Ön választ, mi segítünk” program nyolcadik fordulójában összesen 413 pályázat érkezett. A jelentkező szervezetek és közösségi csoportok országszerte 61 körzetben adhatták be kezdeményezéseiket, melyek közül – normál pályázati rend szerint – az Effekteam független szakértői választották ki azt a 181 projektet, amelyeket a szavazati szakaszba javasolnak. Az értékelés során a szakértők különböző szakmai és formai szempontokat is figyelembe vesznek, számít például, hogy mennyire kidolgozott és megvalósítható az ötlet, valamint az is, hogy milyen mértékben és hogyan támogatja az érintett közösség fejlődését. Általában a Tesco valamennyi, a második szakaszba továbbjutó pályázat megvalósításához hozzájárul, azt azonban vásárlóira bízza, hogy körzetenként melyik kezdeményezés kapja a legnagyobb összegű támogatást, és ki lesz a második, valamint harmadik helyezett. Idén, mivel a vírushelyzet egyre súlyosbodik a legtöbb közép-európai országban, az áruházlánc úgy döntött, hogy nem szervezi meg az áruházi szavazást. A Tesco számára a vásárlók és kollégák biztonsága prioritás a jelenlegi rendkívüli helyzetben, ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy az „Ön választ, mi segítünk” programon keresztül elnyerhető támogatás mekkora segítséget jelent a pályázó szervezetek számára. Éppen ezért a Tesco úgy döntött, hogy bővíti az eredetileg tervezett támogatási keretet, és valamennyi, a szavazási szakaszba továbbjutó kezdeményezést azonos összeggel támogatja. Így mind a 181, a szakértők által kiválasztott szervezet 250 000 forint hozzájárulást kap projektje megvalósításához. Az áruházlánc így összesen több mint 45,5 millió forintot fordít a közösségek támogatására országszerte.
A zsűri a továbbjutókon kívül egy kreatív különdíjas pályázót is kiválasztott. Ezt az elismerést az „Ön választ, mi segítünk” program nyolcadik fordulójában a jászberényi „Helyet!” Alapítvány @Kert című projektje kapta. A kezdeményezés célja, hogy értelmi fogyatékkal élő fiatalok mezőgazdasági szakember vezetésével, online megmutassák, hogyan állíthatunk elő mindannyian friss, egészséges zöldséget, gyümölcsöt, akár egy zsebkendőnyi kertben vagy egy apró balkonon.
„Az ’Ön választ, mi segítünk’ program valamennyi eddigi fordulójában örömmel láttuk, hogy milyen kreatív kezdeményezésekkel jelentkeznek a pályázók, hogy segítsék közösségeik fejlődését. Az idei év mindannyiunk számára megterhelő volt, és különösen súlyosan érintette a kisebb szervezeteket és a rászoruló csoportokat. Ugyan ezúttal a döntést biztonsági okokból nem adhatjuk vásárlóink kezébe, mégis rendkívül fontosnak tartjuk, hogy támogassuk a kis helyi közösségek fejlődéséhez hozzájáruló projektek megvalósulását” – mondta el Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
A szakértő zsűrinek ezúttal sem volt könnyű dolga, hiszen rengeteg színes és kreatív pályázat közül kellett kiválasztani a továbbjutókat. Ilyen volt például a mókusodúk kihelyezését és rózsakapuk építését célzó kezdeményezés és az idősotthonban élők testmozgását támogató projekt is. A program támogatásával megvalósulhat még többek között felső tagozatosok számára különböző szakmák kipróbálást lehetővé tevő nyári tábor, szabadtéri tanterem, fiatalok animátor képzése, de számos játszótér, óvoda- és iskolaudvar felújításához, magaságyások és mezítlábas ösvények telepítéséhez, valamint a vírussal kapcsolatos tájékoztató és segítő feladatok, valamint fertőtlenítő és takarító eszközök beszerzéséhez is kértek és kaptak támogatást a jelentkezők.
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >Nébih: a Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált…
Tovább olvasom >57 millió forint országszerte a helyi fiatalok és közösségek jövőjére: elstartolt a Tesco új pályázati programja
„Start a jövőért” néven indult útjára október 14-én a Tesco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >