Termelői méz kampány előkészítését segíti a NAK
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közreműködésével hetek óta zajlik az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) magyar termelői méz népszerűsítését célzó marketingkampányának előkészítése. Az ősszel induló promóciós program célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a kiváló minőségű hazai termelői mézre és a tudatos mézfogyasztásra.
Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szakmai támogatásával július óta készíti elő azt a marketingkampányt, amely a közvetlen értékesítést hivatott segíteni. Az idén ősszel induló országos marketingprogram célja többek között a kiváló minőségű hazai termelői méz népszerűsítése lesz. A termelők által közvetlenül értékesített méz iránti kereslet növekedésével elérhető lenne, hogy a méhészek nagyobb hozzáadott értékkel, ezáltal magasabb haszonnal értékesítsék a megtermelt mézet a hazai piacokon. Az OMME várakozásai szerint a termelői méz kampány a hazai mézfogyasztás növekedéséhez is hozzájárulhat. Ez kifejezetten indokolt lenne, ugyanis Magyarországon az egy főre eső éves mézfogyasztás nem éri el az egy kilogrammot, miközben ez több európai országokban megközelíti a két kilogrammot.
Magyarországon a méhészeti ágazat kiemelt jelentőséggel bír, mintegy húszezer háztartás számára jelent megélhetést vagy kiegészítő jövedelmet a méztermelés. Hazánkban több mint egymillió méhcsalád él, ezzel az egységnyi területre vetített méhcsaládok számában Magyarország – Görögország után – a második helyet foglalja el az Európai Unióban. Ez rendkívül kedvező az ökológiai egyensúly fenntartása, illetve a mezőgazdaságban a megporzás biztosítása szempontjából.
A magyar termelők évente 20-25 ezer tonna mézet állítanak elő, ennek 75 százaléka hordósan kerül a nagybani felvásárlókhoz, kereskedőkhöz és a külföldi piacra. A méhészek mindössze a megtermelt méz 25 százalékát értékesítik kiszerelve, közvetlenül a fogyasztóknak. Ezen arány növelése kifejezett célkitűzés, ezért is fontos a termelői méz népszerűsítése.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) megalakulása óta segíti a méhészeti ágazatot. Az elmúlt évek közös munkája több területen is eredményes volt. A Kamara a Vidékfejlesztési Program tervezésekor a méhészek észrevételeit közvetítette a döntéshozók felé, amelynek köszönhetően jelentős források nyíltak meg az ágazat számára. Sikerrel zárult a Kamara által is támogatott Akác-koalíció munkája is, hiszen 2014-ben az akác és az akácméz bekerült a hungarikumok közé. A NAK emellett segítette a méhészek kiutazását a tavalyi brüsszeli tüntetésre, ahol a hamis kínai méz importjának betiltásáért, illetve az uniós jelölési szabályok megváltoztatásért demonstráltak.
Kapcsolódó cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >