Termékinformációk a világhálóról
A vásárlás előtti informálódás terepe – különösen a tartós fogyasztási cikkek esetében – mára már jelentős mértékben áttevődött az internetre, és bár az online vásárlás jelen pillanatban még kis súllyal szerepel a B2C költések között, napjainkban mégis egyre fontosabbá válik az internet mint virtuális piactér szerepe – állapítja meg a GfK Hungária Internet Insight Reportja.GfK Hungária legfrissebb tanulmányából kiderül, hogy ma már sem a kereskedők, sem a gyártók nem engedhetik meg maguknak, hogy ne szolgáljanak legalább információkkal a világhálón. Itt fokozottan érvényes, aki kimarad, az lemarad!
Az internetpenetráció ma már 43 százalékos a hazai felnőtt lakosság körében, Észak-Európában ez az arány csaknem 80 százalék, az Egyesült Államokban is közelít a 70 százalékhoz.
A 2,5 millió hazai felnőtt internetező legtöbbször tájékozódásra használja a világhálót. Leginkább a termékjellemzőkre, az üzletek nyitva tartására kíváncsiak, a termékek árának összehasonlítása csak a negyedik helyen szerepel. Nem elhanyagolható azonban az a tény, hogy a fogyasztók csaknem 30 százaléka vásárlás előtt arról is informálódik, akik használják a kiszemelt terméket, vajon milyen véleményt mondanak róla.
A hazai kereskedőláncok egy része él a világháló adta lehetőségekkel, nem csak az aktuális prospektust tölti fel a netre, de külön akciókat is szervez az internetes vásárlók számára. A gyártók egy része is működtet online boltot, de sok cég még a B2B viszonylatban is rosszul vagy alig használja a virtuális piacteret.
Az aktív nethasználók 75 százaléka már rendelt valamit az interneten keresztül. A kutatásban megkérdezettek legtöbbször könyvet, készétel házhoz szállítást, CD/DVD film letöltést szereztek ilyen módon, de az internetes rendelés magas arányban szerepel a repülőjegy- és utazásértékesítésben is. Nemzetközi tapasztalat, hogy a műszaki cikkek, ruhaneműk és a kozmetikai termékek értékesítése is egyre nagyobb százalékban történik ezen a csatornán. Itthon ezt még alig tapasztalják a szakemberek, de számos aktív netező, akik között magas az AB státusú vásárlók aránya, a világháló adta lehetőséget kihasználva külföldről szerzi be ezeket a termékeket. A fizetés itthon még legtöbbször utánvéttel történik, az online vásárlók csupán 26 százaléka rendel és fizet a neten keresztül. A GfK kutatása szerint azért, mert a hazai fogyasztók nem bíznak az internet biztonságában.
E.-H.-Sz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >