Terjednek az extrém borcímkék
Jól tudjuk, a borcímke dönti el a borvásárlást azokban az esetekben, amikor a vásárlónak nincs kialakult koncepciója a polcok előtt. Manapság a könnyen érthető, egyszerű, megfogó címkék előnyben vannak a nehézkes és túlságosan összetett, komplikált címkékkel szemben. A minimum címke egy-egy szóval, az életérzés címke a színvilágával, a natura címke a természet világának egy-egy élőlényével ejti foglyul a bizonytalankodót. És van a címkéknek egy olyan fajtája, ami sok vitára ad okot: ez az extrém címke.Az extrém címke megjelenésében, színvilágában, grafikájában vagy a választott témájában lehet meghökkentő, szélsőséges. Ezek a címkék is terjednek, mert a korábban felsorolt testvéreivel azonos módon az első pillanatban megragadják a borvásárlót. Igaz, a hatás kiszámíthatatlan, mert sokan nem szeretik a meghökkentést, sőt lehet, hogy egy idő után többeknek zavaró lehet a címke extrém jellege.
Ha a külső elnyomja a belsőt
Magyarországon még nem gyakori ez a címketervezés, de csíráit már itthon is fel lehet fedezni. Természetesen az extrém borcímke fogalma alatt nem feltétlenül ízléstelen, megdöbbentő grafikát kell elképzelni, ennek a műfajnak vannak kedves, humoros, kellemes változatai is. Ennek a kategóriának a legnagyobb csapdája az, hogy a címke elválik a bortól, másodlagossá válik a termék. A címke és annak hatása mindent visz, mindent elnyom. Talán furcsa a következtetés, de igaz: a borcímkéken belül a legnehezebben tervezhető az extrém jelleg. Nagyot lehet tévedni…
Sztálintól a meztelen Marylinig
Ha csoportosítani akarjuk az extrém borcímkéket jellegük, tematikájuk szerint, nehéz feladatot vállalunk. A kísérletet meg kell tenni, de tudható, eltérő és többféle csoportosítási módszerek is vannak, ezekből lássunk egyet.
Hírességek, példaképek arcával ellátott címke.
Hírhedt személyiségek, hírhedt politikusok arcképével ellátott címke.
Rémisztő mesefigurák címkéi.
Szörnyek borcímkéi.
Durva vagy tréfás szövegű címkék.
Erotikus tartalmú borcímkék.
A műfaj klasszikusa minden kétséget kizáróan az a kaliforniai borcímke, amely a híres és tragikus életű, mindenki által imádott szexszimbólum, Marylin Monroe alakját és korábbi képeit használta fel borcímkéin. Így került a borcímkére az egyik leghíresebb képe is, a vörös bársonyleplen fekvő Marylin aktja. Egyik termék esetén szójátékot is felfedeztünk a címkén; Marylin Merlot volt a bor neve. A filmcsillag keresztneve és a szőlőfajta kombinálódott, dallamossága miatt sokan megjegyezték, és sokan vásárolták.
Olaszországban egy hírhedt politikusok (Hitler, Mussolini, Che Gevarra, Castro, Sztálin stb.) arcképeivel díszített borcímkesorozatot árulnak. Állítólag partikra, ajándékba vásárolják a bort…
A rémisztő mesefigurák közül a boszorkány elég gyakori vendég a borcímkéken, a „Who cares”, a „Kit érdekel” felirat pedig egy speciális vásárlótípus individuum lelkére kíván hatni. Az extrém címkék nem válnak vezető címkecsoporttá, de mindig fontos kiegészítő, színesítő elemei lesznek a borpiacnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >