Terjednek a kézi rendelésfelvételre alkalmas eszközök

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 08. 22. 08:42

Az aktuális trendekről Bagdi Sándort, az éttermi és szállodai informatikai rendszerek forgalmazásával foglalkozó UCS ­RKeepeR Kft. ügyvezetőjét kérdeztük.

 Bagdi Sándor ügyvezető UCS ­RKeepeR


Bagdi Sándor
ügyvezető
UCS ­RKeepeR

Közelmúlt és jelen – Továbbra is terjedőben vannak a kézi rendelésfelvételre alkalmas eszközök az éttermi rendszerek piacán. A pincér közvetlenül az asztal mellől tudja felvenni a rendelést vagy bontani az asztalt fizetéskor. Így a konyha nem ömlesztve, hanem ütemezve tudja a rendeléseket elkészíteni, az ital pedig már a pultban várhatja a pincért.

Tulajdonosi oldalról a kényelmi megoldások fejlődtek sokat. A webmonitoring segítségével a tulajdonos a telefonjával figyelemmel kísérheti az üzlet forgalmát vagy a kasszák fölé szerelt kamerák képét a kasszaműveletekkel összekapcsolva.

Internetes ételrendelés – Akik kiszállítással foglalkoznak, az internetes rendelésre is szeretnének lehetőséget adni. Első körben először mindenki a netpincér-irányba indul, majd amikor a kiszállítás elkezd felpörögni, látják annak költségeit és saját rendelési felület kialakításán kezdenek el gondolkozni. Ez azonban egyelőre inkább csak Budapestre és a vidéki nagyvárosokra igaz.

Okostelefonos éttermihely- és ételrendelés, fizetés – Ezzel Magyarországon egyelőre csak elvétve találkozunk. A vendéglátók 95 százalékának sokkal nagyobb feladat az üzletet megtölteni, mint a nagy vendégszám miatti helyeket foglalni és ütemezni.

Éttermi telefonapplikációk – Csak a legnagyobbak engedhetik meg maguknak, hogy saját API-t készíttessenek. A legtöbb esetben ez felesleges is. Sokkal olcsóbb és egyszerűbben karbantartható egy mobilra is optimalizált weblap/webshop üzemeltetése.

Kapcsolódó cikkeink