Terjed a fogmosás
Az egészséges életmód térhódításának egyik jele, hogy terjed a fogmosás: fogkrémből és fogkeféből is érzékelhetően többet adtak el a kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban. Többek között ezt tárta fel az ACNielsen piackutató vállalat 2005. november–2006. októberben.Fogkrémből a korábbi stagnálás után az eladások mennyiségi növekedése 4 százalékos az előző, hasonló időszakhoz képest, fogkeféből pedig 14 százalékos.
Egy magyar lakosra átlagosan 1,1-nél több új fogkefe jutott egy év alatt, fogkrémből pedig közel egynegyed liter. A kereskedelem bevétele fogkrémből meghaladja a 9, fogkeféből a 3,5 milliárd forintot 2005. november–2006. októberben.
A fogkrém átlagára egy kilóra vetítve 3881 forintra csökkent a tavaly szeptember–októberi periódusra, ami 4 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
Ugyanabban a periódusban a hagyományos, kézi fogkefe átlagosan 366 forintos fogyasztói ára változatlanságot jelez. Olcsóbb lett viszont az elektromos fogkefe. A múlt év szeptember–októberi 1996 forintos átlagár 16 százalékos csökkenést jelent.
Feltételezhetően ezzel is összefügg, hogy 2005. november–2006. októberben a boltok 269 ezer elektromos fogkefét értékesítettek, szemben az előző év 245 ezrével.
A fogkefe kiskereskedelme erőteljesen koncentrálódik. Az eladások 40 százaléka jutott a hipermarketekre, 32 pedig a drogériákra.
Jóval kiegyensúlyozottabb a fogkrém helyzete, mivel itt a hagyományos boltokra jutott a forgalom 22 százaléka. Bár ebben a kategóriában is a hipermarket vezet, közben erősödik a drogéria pozíciója.
A kiszerelések közül változatlanul kimagaslóan legnépszerűbb a 75 milliliteres. Érzékelhetően emelkedett viszont a vásárlási kedv a 100 milliliteres tubusok irányába.
A kereskedelmi márkák nem tudnak számottevő szerephez jutni a fogkrémpiacon. Részesedésük a forgalomból immár két éve mindössze négy-öt százalék között mozog.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >