Teljesen új típusú termékekkel erősít a Tesco
A Tesco idén év végére a hozzáadottcukor-mentes termékeinek körét bővítette, valamint több olyan magyar vállalkozással is együttműködést kezdeményezett, melyek termékeivel a vegán élelmiszerek választékát növeli. A bio, fehérjedús, vegetáriánus és vegán, mentes, valamint szénhidrát-, só- és zsírcsökkentett, valamint hozzáadott cukrot nem tartalmazó termékekre egyre nagyobb az igény. A Pénzcentrum a fejlesztésekről és a trendekről kérdezte Kámán Tamást, az áruházlánc beszerzési igazgatóját.

Nőtt az érdeklődés az egészséges termékek iránt
„2021 júliusában jelentettük be közép-európai szintű együttműködésünket a WWF-fel, amely elősegíti a fenntartható és megfizethető élelmiszer-fogyasztásra való átállást Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában. A WWF 6 könnyen megjegyezhető alapelvet határozott meg, amelyeket napi szinten követve tudatosabb döntéseket hozhatunk azzal kapcsolatban, hogy mit és hogyan eszünk. Ezek között is szerepel a több növényi alapú élelmiszer, a kevesebb hús, valamint a kevesebb magas zsírtartalmú, sós és cukros étel fogyasztása. Az iránymutatások tökéletesen egybevágnak azzal, amilyen irányba a fogyasztók is egyre inkább elmozdulnak Magyarországon, illetve a régióban”
– mondta el Kámán a Pénzcentrumnak.
És hogy mi a motiváció az új termékkínálat beszerzése mögött fogyasztói oldalról?
„A Tesco megbízásából a Dunnhumby 2021 novemberében végzett felmérése szerint a válaszadók 53 százaléka egészségügyi megfontolásból, illetve betegségmegelőzési célzattal, 33 százalékuk egészségfókuszú életmódja miatt választja ezeket, míg 32 százalékuk súlyt szeretne leadni a segítségükkel. A megkérdezettek 78 százaléka számára a tudatos táplálkozás zöldségekben és gyümölcsökben gazdagabb étrendet jelent, 66 százaléknak pedig a cukorbevitel csökkentését. 58 százalék azok aránya, akik az összetevőkre figyelnek oda, illetve készételek vásárlása helyett inkább otthon főznek, 48 százalék pedig kevesebb feldolgozott ételt fogyaszt”
– árulta el a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >