Teljes körű áfacsökkentést vár a tejágazat
Stabilizálódott és növekedésnek indult a hazai tejágazat – mondta a Magyar Hírlapnak adott, hétfőn megjelent interjúban Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke, aki szerint azonban fontos lenne, hogy az áfacsökkentést már idén az összes fogyasztói folyadéktejre kiterjesszék – olvasható az origo-n.
A kétéves válság utáni felépülés jegyében telt 2017, mind a tejpiac egészét, mind az egyes piaci szereplők szintjét tekintve. A felvásárlási árak és a tejtermékek átadási árai is növekedésnek indultak, a piaci helyzet stabilizálódott. A tavalyi évben kismértékben ugyan, de a növekedett a tehénállomány is – mutatott rá Mélykuti Tibor.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a főbb tejtermékek belföldi értékesítésében a tavalyi év mérlege nem kifejezetten pozitív. A fogyasztói folyadéktej, azon belül is a legnagyobb arányt képviselő 1,5 százalék zsírtartalmú UHT tej belföldi értékesítésében például jelentősnek mondható, 12 százalékos visszaesés volt tapasztalható az előző évhez képest.
A Tej Terméktanács elnöke szerint a tavalyi áfacsökkentés hatása pozitív volt, de mivel a magyar folyadéktejpiacon meghatározó UHT és ESL tejekre nem terjedt ki, az idehaza értékesített tejek csupán 16-18 százalékát érintette. Az áfacsökkentést jelen formájában nem érzik meg a jellemzően UHT tejet vásárló nagycsaládosok és kisnyugdíjasok – mondta Mélykuti Tibor, aki szerint fontos lenne, hogy már az idei év második felétől az összes fogyasztói folyadéktej része lehessen az áfacsökkentésnek. Így a hazai tejipar még tovább tudná növelni az UHT piacon a hazai tejek arányát. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >Válságban a magyar tejipar: drámai veszteségek és növekvő költségek
2023-ban a magyar tejipar jelentős kihívásokkal nézett szembe, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >