Téli superfoodunk, az alma!
Almanépszerűsítő kampányt indított a Felelős Gasztrohős Alapítvány és az ittaSzezon.com online termelői piactér. Céljuk, hogy megmutassák, milyen sokszínű ez a gyümölcs, és népszerűbbé tegyék a hazai alapanyagok fogyasztását. A kampány keretein belül egy kihívást is indítanak: arra buzdítják a lakosságot, valamint ismert bloggereket, személyeket, hogy mutassák meg, nekik mi a kedvenc almás receptjük, felhasználási ötletük.
Piros, zöld, esetleg gála vagy idared? Sokkal több fajtája van, mint gondolnád. Mítoszok, mesék, szólás-mondások? Sokkal több történet fűződik hozzá, mint gondolnád. A Felelős Gasztrohős Alapítvány és az ittaSzezon! alma népszerűsítő kampányt hirdet a téli időszakra.
“Együnk helyit és szezonálisat” – halljuk egyre több helyről. Azonban a téli, tavasz eleji hónapokban hajlamosak vagyunk az import termékekben keresni a vitamin utánpótlást, és elfeledkezünk az olyan egyszerű, de mégis értékes alapanyagokról, mint az alma. Az alapítvány és az online termelői piactér munkatársai egészen húsvétig tartó kampányukban a héjától a magjáig megismertetik az almát. Céljuk, hogy recept ötletekkel, történetekkel, érdekes információkkal szerethetőbbé, népszerűbbé tegyék a gyümölcsöt.
Sokoldalúsága mellett egészségügyi hatásai, beltartalmi értéke is igen kiváló az almának. “Minden nap egy alma, az orvost távol tartja!” – szól a mondás. “Nem véletlenül hangsúlyozzuk a szezonalitást, hiszen az adott területen adott időben elérhető zöldségek és gyümölcsök gyorsabban, frissebben és tápanyagban gazdagabban érkeznek az asztalra. Az almával antioxidánsokat, A-, B- és C vitamint, káliumot, kalciumot, magnéziumot, vasat is adunk a szervezetünknek, egyszóval amellett, hogy itthon sokféle színben és ízben találjuk, még jót is teszünk vele magunknak; a jelenlegi vírusos időszakban pedig extrán fontos a plusz vitaminbevitel” – mondta el az ittaSzezon! egyik alapítója, Répássy Zsuzsanna.
Egészségünk mellett nem szabad környezetünkről sem megfeledkeznünk. “Rengeteg értékes élelmiszer található itthon is, azonban ezeknek az alapanyagoknak sajnos nem olyan jó a marketingje, mint egzotikus társaiknak. A kampányban szeretnénk megkedveltetni az almát és felhívni a figyelmet arra, hogy milyen fontos helyi alapanyagokat vásárolni. Azzal, ha a helyi és szezonális alapanyagokat választjuk, egyrészt a helyi gazdákat támogatjuk, másrészt a környezetre is kisebb hatást gyakorlunk, hiszen ezeket az élelmiszereket nem kellett messzi földről szállítani, csomagolni és mesterségesen érlelni” – mondta el Szabó Eszter a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője.
Ha szeretnénk egészségesen és fenntarthatóan étkezni, érdemes bevállalni az alma kihívást, és követni a Felelős Gasztrohős Alapítványt és az ittaSzezon!-t a közösségi média felületeken, akik heti rendszerességgel osztanak majd meg érdekességeket, bloggerek, séfek, magánemberek által készített recepteket, hogy megismertessék az alma számtalan felhasználási lehetőségét, és hogy élmény legyen az almafogyasztás az első hazai gyümölcsök érkezéséig.
Kapcsolódó cikkeink
Almatermés és árak: további hiány és drágulás várható a szezonban
A FruitVeb előrejelzése szerint a 2024-es almatermés jelentősen csökkenhet Magyarországon,…
Tovább olvasom >Raskó György: még belföldi fogyasztásra se lesz elég alma
Idén jelentősen kevesebb almát takarítanak be Magyarországon, mint a tavalyi…
Tovább olvasom >Jelentős visszaesés várható az idei almatermésben Magyarországon
Az idei évben jelentősen csökkenhet a hazai almatermés mennyisége, mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >