Tejkampány: újratöltve
Nyáron indult a tejtermékek marketingkampánya, amellyel a kormány segítséget kíván nyújtani a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak. A Földművelésügyi Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a kampány második részében még több marketing eszközzel segíti a fogyasztói szemléletformálást.
A nyári kampányidőszak után a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága decemberben folytatja a minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését. A fogyasztók megszólítása mellett lényeges elem a szemléletformálás – hangzott el Völgy Vidék Sajtút Etyeki Sajtútállomásán tartott tájékoztatón.
Magyarországon szigorúan ellenőrzik a termelőket és a feldolgozókat, ami biztonságos terméket garantál a vásárlóknak. A megbízható és jó minőségű tej ismertetőjegye a tejszív-védjegy, amely egyre több hazai eredetű tejterméken megtalálható. A minőségi, hazai termékek fogyasztásával és vásárlásával munkahelyeket tarthatunk meg.
A tejkvóta-szabályozás az EU-ban áprilisban megszűnt, ami komoly kihívást jelent a hazai tejágazatnak. A tejtermelés szempontjából szerencsésebb helyzetben lévő országok – például Írország, Németország vagy Hollandia -, elárasztották a piacot az olcsó, dömpingáron kínált tejjel. Ezzel sajnos a magyar gazdák nem tudnak versenyezni, miközben a hazai tejtermékek kiváló minőségűek. A belföldi kereslet növelése érdekében a tejfogyasztást ösztönző programokra és aktív marketingtevékenységre van szükség. A tejágazat fejlődése, a tejtermelés és tejtermék-előállítás magas színvonalának megőrzése érdekében a vásárlóknak tudatos döntést kell hozniuk. A hazai fogyasztókhoz azt az üzenetet kell eljuttatnunk: nagy jelentősége van annak, ha megbízható forrásból származó, nyomon követhető, jó minőségű adózott tejet és tejterméket vásárolnak. A kormány ehhez minden eszközt és támogatást igyekszik biztosítani. – mondta el Font Sándor, az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke.
Az idei tejkampány már nyáron, egy kisebb volumenű akcióval elindult, a cél továbbra is ugyanaz: a minőségi, magyar, tej-szív logóval ellátott tej fogyasztásának népszerűsítése és ösztönzése. Ezen kívül nem titkolt cél még az egészséges táplálkozás, és a tudatos fogyasztói döntések elősegítése. A fogyasztókat erős, letisztult kreatív üzenetekkel, tv- és rádióspotokkal, valamint intenzív online kampánnyal kívánjuk megszólítani. Célcsoportunk kivételesen a gyerekektől a nagyszülőkig terjed. Az ifjabb korosztályt az iskolákban szólítjuk meg előadásokkal, oktatófilmmel, kiállításokkal, interaktív játékokkal, kiadványokkal, illetve web2-es felületeken – összegezte a kampányt Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese. – A tejágazati kommunikáció céljai között szerepel továbbá az egységesülő jelölésrendszer, jól azonosítható magyar tej-arculat létrehozása, amely a tejszív-logót és a származási országot jelölő ovális jelzést egyaránt tartalmazza.
Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke hozzátette: –A tejágazatot az utóbbi időszakban nemcsak az EU által megszüntetett tejkvóta szabályozás, hanem az orosz embargó is nehéz helyzetbe kényszerítette. Az egyik lehetséges kiút, ha a hazánkban megtermelt jó minőségű tejet helyben fel is dolgozzuk, amely eddig nem nagyon volt jellemző. A fogyasztásösztönzés azért is fontos, mert Magyarországon sajtból például az uniós átlag egyharmadát fogyasztjuk, vajból pedig az uniós átlag egynyolcadát. A hazai fogyasztókat megszólító kampányok abban is segíthetnek, hogy a jó minőségű magyar tejet ne nyomott áron értékesítsék például olaszországi, romániai vagy horvátországi feldolgozóknak, hanem itthon dolgozzák fel és értékesítsék.
Az úgynevezett tejszív-logó évek óta megtalálható a minőségi, hazai termelésű termékeken, az ovális alakban található országjelző kód (HU) pedig azt garantálja, hogy hazai termékről van szó. A tejszív-védjegyet a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács felügyeli. A védjeggyel ellátott tejtermékek kizárólag magyar alapanyagból származnak és megfelelnek a hatályos élelmiszer-szabályozás kritériumainak.
A tejmarketing-kampány keretén belül a tejszív-logón és az iskolai szemléletformáláson túl sor kerül piackutatásra, adatbázis létrehozásra, rendezvények és kiállításokon való megjelenések támogatására is.
Kapcsolódó cikkeink
Elképesztő drágulás a tejtermékek piacán – egyre többen fordulhatnak az import felé
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint a tejtermékek az élelmiszer-infláció…
Tovább olvasom >Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >A Tej Terméktanács már 20 éve edukálja a gyerekeket
A Tej Terméktanács több mint 20 éve végez országos szintű,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >