Tej Terméktanács: meg kell akadályozni a magyar tejtermékek piaci visszaszorulását
A magyar tejágazat jövője érdekében meg kell akadályozni, hogy a belföldön készülő termékek kiszoruljanak a saját piacukról – közölte a Tej Terméktanács szerdán az MTI-vel.
A szervezet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) tavalyi adatai alapján úgy véli, hogy a magyar tejtermékek visszaszorulása egyértelműen megfigyelhető.
A Nébih a 10 legnagyobb forgalmú üzletláncot vizsgálva megállapította, hogy 2014 óta csak a tejkínálatban nőtt a belföldi részesedés, 90,6 százalékról 95,6 százalékra. A sajtok között ugyanakkor 57,6 szalékról 46,7 százalékra, a joghurtok esetében 42 százalékról 19,4 százalékra esett vissza a magyar áru aránya. Kis mértékben a többi tejterméknél is bővült a nagy áruházláncok behozatala, hiszen a túró, a tejföl, a kefír esetében 90,9 százalékról 89,4 százalékra csökkent a belföldi részesedés átlaga. Az import aránya minden termékkategóriában a külföldi áruházaknál magasabb.
A terméktanács szerint a csökkenést az agresszív, tisztességtelen piaci magatartás okozza, ezért az agrárkormányzattól várnak intézkedést, amihez törvénymódosítási javaslatot készítenek – olvasható a közleményben.
A magyar termékek visszaszorulását azért is elszomorítónak nevezték, mert a termelők, a feldolgozók az elmúlt években százmilliárdos nagyságrendben vállaltak fejlesztéseket. A kapacitásnövelő, hatékonyságjavító, költségcsökkentő, környezetvédelmi, korszerűsítő beruházások azt jelzik, hogy a vállalkozások nem csupán szakmailag, de pénzügyileg is elkötelezettek a magyar tej jövője iránt – hangsúlyozta az érdekképviselet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szántóföldi szenázsról és zöldtakarmányról szóló bemutató zajlott Tordason
2025 áprilisában a Nébih Szenázs és Zöldtakarmány bemutatót rendezett Tordason.…
Tovább olvasom >A Nébih a napraforgó gazdaságilag legfontosabb kórokozóiról nyújtott áttekintést
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) május elején kórtani bemutatót tartott…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >