Tej Terméktanács: meg kell akadályozni a magyar tejtermékek piaci visszaszorulását
A magyar tejágazat jövője érdekében meg kell akadályozni, hogy a belföldön készülő termékek kiszoruljanak a saját piacukról – közölte a Tej Terméktanács szerdán az MTI-vel.
A szervezet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) tavalyi adatai alapján úgy véli, hogy a magyar tejtermékek visszaszorulása egyértelműen megfigyelhető.
A Nébih a 10 legnagyobb forgalmú üzletláncot vizsgálva megállapította, hogy 2014 óta csak a tejkínálatban nőtt a belföldi részesedés, 90,6 százalékról 95,6 százalékra. A sajtok között ugyanakkor 57,6 szalékról 46,7 százalékra, a joghurtok esetében 42 százalékról 19,4 százalékra esett vissza a magyar áru aránya. Kis mértékben a többi tejterméknél is bővült a nagy áruházláncok behozatala, hiszen a túró, a tejföl, a kefír esetében 90,9 százalékról 89,4 százalékra csökkent a belföldi részesedés átlaga. Az import aránya minden termékkategóriában a külföldi áruházaknál magasabb.
A terméktanács szerint a csökkenést az agresszív, tisztességtelen piaci magatartás okozza, ezért az agrárkormányzattól várnak intézkedést, amihez törvénymódosítási javaslatot készítenek – olvasható a közleményben.
A magyar termékek visszaszorulását azért is elszomorítónak nevezték, mert a termelők, a feldolgozók az elmúlt években százmilliárdos nagyságrendben vállaltak fejlesztéseket. A kapacitásnövelő, hatékonyságjavító, költségcsökkentő, környezetvédelmi, korszerűsítő beruházások azt jelzik, hogy a vállalkozások nem csupán szakmailag, de pénzügyileg is elkötelezettek a magyar tej jövője iránt – hangsúlyozta az érdekképviselet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Növényvédő szerek alkalmazhatósága a különböző kukorica kultúrákban
A növényvédő szerek kiválasztásakor kiemelt jelentőséggel bír, hogy az adott…
Tovább olvasom >Fokozott ellenőrzések a hazai állatállomány védelmében
Kiemelten fontos a védekezés a fertőző állatbetegségek ellen, hiszen így…
Tovább olvasom >Közel negyedével esett vissza a nyerstej exportja egy év alatt
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >