Technológiafejlesztés a Foodbox Kft.-nél
A készételeket gyártó és forgalmazó vértesszőlősi Foodbox Kft. 855,54 millió forintból technológiafejlesztést és kapacitásnövelést valósított meg – közölte a vállalat az MTI-vel.

Az új csomagolási eljárásnak köszönhetően a jelenlegi munkaerő 10-15 százaléka elegendő a gépek üzemeltetéséhez
A beruházáshoz a társaság 384,99 millió forint európai uniós támogatást nyert el a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz által.
A tavaly novemberben zárult projektben beszereztek egy robottechnológiával felszerelt gépsort, amellyel csökken a vállalat termékeinek csomagolásakor keletkezett műanyag hulladék, és nő a termelési kapacitás – írták a közleményben.
Az új csomagolási eljárásnak köszönhetően a jelenlegi munkaerő 10-15 százaléka elegendő a gépek üzemeltetéséhez, így beindítható a két műszakos termelés is – jelezték.
A magyar tulajdonú Foodbox Kft.-t 2011-ben alapították. A társaság fő tevékenysége készételek gyártása és forgalmazása kiskereskedelmi egységek számára. Magyarországi partnerei között megtalálhatóak a legnagyobb kereskedelmi láncok: a Lidl, a Spar, az Auchan, a Tesco és a CBA. 2021-ben 4,2 millió, 2022-ben 4,7 millió terméket gyártottak.
A cég 2017-ben kezdett el exportra is termelni, túlnyomó részben sajátmárkás termékeket. Jelenleg Csehországban és Szlovákiában vannak jelen, de szeretnék elkezdeni a terjeszkedést a német, szerb, horvát, román és a szlovén piacon is. Az export növekedést mutat: 2021-ben 745 ezer, 2022-ben egymillió terméket adtak el külföldre.
A vállalat képviselője az MTI-nek elmondta, hogy 2023-ban folytatják az automatizált élelmiszeripari csomagoló- és szállítórendszer kiépítését egy további pályázat segítségével.
Közölte azt is, hogy 2022-ben 75 embert foglalkoztattak, nettó árbevételük 2,4 milliárd forintot ért el, az adózott eredmény 241 millió forint volt.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az előző évben, 2021-ben 71-en dolgoztak a Foodboxnál, a nettó árbevétele 1,8 milliárd forint, adózott eredménye 112 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkeink
„Az év legnagyobb volumenű képzési programja díjat” nyerte el a Vajda-Papír
A Vajda-Papírnak ítélte oda az „Az év legnagyobb volumenű képzési programja…
Tovább olvasom >A folyamatos fejlődés jelentheti a magyar alma számára a jövőt
Azt tapasztaljuk, hogy nemcsak mi akarunk fejleszteni, hanem a termelők…
Tovább olvasom >Szigorít az EU: a vállalatoknak már nem elég „zöldnek látszani”
A BDO Magyarország ESG üzletágának elemzése a fenntarthatóság területét érintő…
Tovább olvasom >További cikkeink
A harmadik európai színvonalú kerékpáros központ nyílik meg a Balatonnál
Újabb, európai színvonalú szolgáltatásokat kínáló kerékpáros központtal gyarapodik a Balaton…
Tovább olvasom >Országos Kereskedelmi Szövetség: indul a roham üzletekben
Óvatosabbak a vevők, nem hozták annyira előre a húsvéti bevásárlásokat,…
Tovább olvasom >Drágább lesz a bárányhús a húsvéti időszakban
A szűkös kínálat miatt kisebb mértékben emelkedhet a bárány felvásárlási…
Tovább olvasom >