Technológiafejlesztés a Foodbox Kft.-nél
A készételeket gyártó és forgalmazó vértesszőlősi Foodbox Kft. 855,54 millió forintból technológiafejlesztést és kapacitásnövelést valósított meg – közölte a vállalat az MTI-vel.

Az új csomagolási eljárásnak köszönhetően a jelenlegi munkaerő 10-15 százaléka elegendő a gépek üzemeltetéséhez
A beruházáshoz a társaság 384,99 millió forint európai uniós támogatást nyert el a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz által.
A tavaly novemberben zárult projektben beszereztek egy robottechnológiával felszerelt gépsort, amellyel csökken a vállalat termékeinek csomagolásakor keletkezett műanyag hulladék, és nő a termelési kapacitás – írták a közleményben.
Az új csomagolási eljárásnak köszönhetően a jelenlegi munkaerő 10-15 százaléka elegendő a gépek üzemeltetéséhez, így beindítható a két műszakos termelés is – jelezték.
A magyar tulajdonú Foodbox Kft.-t 2011-ben alapították. A társaság fő tevékenysége készételek gyártása és forgalmazása kiskereskedelmi egységek számára. Magyarországi partnerei között megtalálhatóak a legnagyobb kereskedelmi láncok: a Lidl, a Spar, az Auchan, a Tesco és a CBA. 2021-ben 4,2 millió, 2022-ben 4,7 millió terméket gyártottak.
A cég 2017-ben kezdett el exportra is termelni, túlnyomó részben sajátmárkás termékeket. Jelenleg Csehországban és Szlovákiában vannak jelen, de szeretnék elkezdeni a terjeszkedést a német, szerb, horvát, román és a szlovén piacon is. Az export növekedést mutat: 2021-ben 745 ezer, 2022-ben egymillió terméket adtak el külföldre.
A vállalat képviselője az MTI-nek elmondta, hogy 2023-ban folytatják az automatizált élelmiszeripari csomagoló- és szállítórendszer kiépítését egy további pályázat segítségével.
Közölte azt is, hogy 2022-ben 75 embert foglalkoztattak, nettó árbevételük 2,4 milliárd forintot ért el, az adózott eredmény 241 millió forint volt.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az előző évben, 2021-ben 71-en dolgoztak a Foodboxnál, a nettó árbevétele 1,8 milliárd forint, adózott eredménye 112 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb mérföldkő a füst nélküli világ felé – fontos állomáshoz érkezett a BAT új gyártócsarnokának fejlesztése Pécsett
A BAT Hungary bokrétaünnepséggel tette emlékezetessé, hogy második feléhez érkezett…
Tovább olvasom >Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >