Technológiafejlesztés a Foodbox Kft.-nél
A készételeket gyártó és forgalmazó vértesszőlősi Foodbox Kft. 855,54 millió forintból technológiafejlesztést és kapacitásnövelést valósított meg – közölte a vállalat az MTI-vel.
A beruházáshoz a társaság 384,99 millió forint európai uniós támogatást nyert el a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz által.
A tavaly novemberben zárult projektben beszereztek egy robottechnológiával felszerelt gépsort, amellyel csökken a vállalat termékeinek csomagolásakor keletkezett műanyag hulladék, és nő a termelési kapacitás – írták a közleményben.
Az új csomagolási eljárásnak köszönhetően a jelenlegi munkaerő 10-15 százaléka elegendő a gépek üzemeltetéséhez, így beindítható a két műszakos termelés is – jelezték.
A magyar tulajdonú Foodbox Kft.-t 2011-ben alapították. A társaság fő tevékenysége készételek gyártása és forgalmazása kiskereskedelmi egységek számára. Magyarországi partnerei között megtalálhatóak a legnagyobb kereskedelmi láncok: a Lidl, a Spar, az Auchan, a Tesco és a CBA. 2021-ben 4,2 millió, 2022-ben 4,7 millió terméket gyártottak.
A cég 2017-ben kezdett el exportra is termelni, túlnyomó részben sajátmárkás termékeket. Jelenleg Csehországban és Szlovákiában vannak jelen, de szeretnék elkezdeni a terjeszkedést a német, szerb, horvát, román és a szlovén piacon is. Az export növekedést mutat: 2021-ben 745 ezer, 2022-ben egymillió terméket adtak el külföldre.
A vállalat képviselője az MTI-nek elmondta, hogy 2023-ban folytatják az automatizált élelmiszeripari csomagoló- és szállítórendszer kiépítését egy további pályázat segítségével.
Közölte azt is, hogy 2022-ben 75 embert foglalkoztattak, nettó árbevételük 2,4 milliárd forintot ért el, az adózott eredmény 241 millió forint volt.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az előző évben, 2021-ben 71-en dolgoztak a Foodboxnál, a nettó árbevétele 1,8 milliárd forint, adózott eredménye 112 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >A jelenlegi kapacitás többszörösét tudja majd a Posta új logisztikai központja
A Magyar Posta újabb mérföldkőhöz érkezett: az ügyfelei hatékonyabb és…
Tovább olvasom >Elérte az 1 milliárd fontot a brit kényelmi kereskedelmi beruházások összege idén
Rekordot döntöttek az elmúlt évben az Egyesült Királyság helyi boltjaiba…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >