Teaélmény, hogy tudjuk, mit szeretünk!
Október közepén (amikor még azt hittük, idén is lesz tél) a bevásárlás forgatagából kedves teasommelier hölgyek próbáltak kizökkenteni. Egy kis virtuális kalandozásra invitáltak a gyümölcsteák világába. A téli esték és a meghitt teázás hangulata egyre jobban összekapcsolódik, így a különböző gyártók új és új ízekkel, innovációkal lepik meg a vásárlókat. A termékek, választék megújítása mellett érdemes a reklám és in-store eszközök változatos tárházát is igénybe venni, ahogy ezt a Milford teák kapcsán tapasztalhattuk.
Vásárlásösztönzés – és valami több
– Mi volt a promóció konkrét célja, lényege? – kérdeztem Györkös Andrásnét, a Cerbona ZRt. értékesítési vezetőjét.
– A elsődleges célunk, hogy képzett teaszakértőink „ún. tee-sommelier-k” segítségével minél több vásárlóval ismertessük meg a különféle teákat, teázási szokásokat, s ezen belül a Milford márkát. Természetesen célunk volt, hogy vásárlásra ösztönözzük az igényes, prémium kategóriás gyümölcsteákat előnyben részesítő fogyasztókat.
A promóció ezen felül kiváló alkalmat biztosított a célcsoport feltárására és bővítésére, a vásárlói kör igényeinek megismerésére, visszacsatolására.
– Hogyan és mennyi idő alatt lett az ötletből előkészítés, megvalósítás, értékelés?
– A promóció alapötletét az adta, hogy – a teaszezon indulását szem előtt tartva – október elejétől, a klasszikus kóstoltatásoktól eltérő trade marketing akciót indítsunk, amelyen keresztül a fogyasztót nemcsak vásárlásra ösztönözzük, hanem ily módon oktassuk is. Szakképzett tanácsadóinkon keresztül a teakultúra népszerűsítése volt az elsődleges célunk.
A promóció teljes időtartalma mintegy két és fél hónapot ölelt át, 2006 októberének elejétől december közepéig. Ez alatt – heti két alkalommal, pénteken és szombaton – három üzletláncban került sor promócióra, összesen mintegy 900 órában. Mégpedig a Tesco 30, az Interspar 21, valamint az Auchan 10 áruházában.
Vizsgáztatott hoszteszek
– Kik szervezték?
– Az áruházi aktivitások lebonyolítására a Promo Power Trade Marketing Ügynökség hoszteszeit bíztuk meg. A megfelelő személyek egy, a Cerbona Zrt. által szervezett és lebonyolított tanfolyamon vettek részt. Ezt követően vizsgáztak a leadott anyagból. Tee-sommelier-vé csak az válhatott, aki a követelményeknek maximálisan megfelelt.
A kampányunkban a tee-sommelier-k egyedi, erre az alkalomra készíttetett kosztümben, öltönyben szólították meg a fogyasztókat, ami szintén különlegessé tette az áruházi akciókat.
– Milyen marketing- és in-store eszközök segítették a promóciót?
– Árakciókkal, gondolavégen való kihelyezéssel, áruházi újságban megjelenésekkel támogattuk a promóciót. Valamint ezzel egy időben országos kommunikáció zajlott: női, férfimagazinok; on-line kampány női website-okon, Free Cards, valamint fitnesztermekben posztermegjelenések.
Ezen felül különféle férfi-női magazinok összesen mintegy 54 ezer példánya mellé termékmintát adtunk. Az áruházban a sommelier-k a tanácsadáskor ugyancsak ingyenes termékmintát osztottak.
Sikeres – a promóció idején kezdődött, és jelenleg is tartó – exkluzív kiszerelésű Milford 2 tea + ajándék bögre akciónk is, amelynek keretein belül a fogyasztók a megvásárolt teákon felül igényes Milford bögréhez is hozzájuthattak, fokozva ezzel a teázás nyújtotta élményt.
– Milyen eredménnyel zárult az akció?
– A promóció hatékonynak bizonyult – több mint 40 ezer főt értünk el, szólítottunk meg. A visszajelzések szerint a vásárlók örültek az ajándéknak, szívesen fogadták a szakértőket. Az adatok feldolgozását követően a legtöbb helyen forgalomnövekedést tapasztaltunk, sok esetben az átlagos fogyás mintegy 6-10 szeresére növekedett, és feltételezhetjük, hogy gyarapstik az újravásárlások száma is.
Inkább hagyták a kóstoltatást
– Van-e bármilyen közvetlen vásárlói visszajelzés?
Kezdetben a vásárlók hiányolták a klasszikus teakóstoltatást, de a tee-sommelier-től kapott információk birtokában – miszerint a kívánt íz eléréséhez egy teafiltert legalább 8 percen keresztül kell a forró vízben tartani – megértették annak mellőzését.
Az eddig ritkán tapasztalt promóciós formát azért választottuk, mert véleményünk szerint az igazi teafogyasztáshoz nem nyújt megfelelő helyszínt egy zsúfolt áruházi gondolaköz, a tea szakszerű és egyéni ízlésre történő elkészítése nem lehetséges ilyen körülmények közt.
Ezért a szakértőink tanácsokat és teamintákat adtak a vásárlóknak, ezzel új ízek kipróbálására ösztönözve őket.
Konklúzióként elmondhatjuk, hogy a fogyasztók elégedettek a tea minőségével, kiszerelésével, megfelelőnek tartják az ár-érték arányt, tetszetősnek vélik az új designt. – KI –
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >