Tchibo – közösségi kávézás
Nemzetközi vonatkozásban nem kiugró az átlagosan egy főre jutó kávéfogyasztás hazánkban, de a penetráció magas és a fogyasztók igényessége, minőségi elvárása is kiemelkedő. Az ébredés rituáléjához tartozó otthoni első kávé szertartása után azonban a napközben elfogyasztott második kávé esetén már sokan kompromisszumok elfogadására kényszerülnek. A Tchibo jóvoltából azonban erre is van egy ötletes és játékos megoldás!
– Mi magyarok kávés nemzetnek gondoljuk magunkat, de ha összehasonlítjuk a fogyasztott kávé mennyiségét a környező országokéval, akkor jelentősen kevesebbet iszunk, mint ők – állapítja meg Rajnai Ágnes, a Tchibo marketingigazgatója.
Ráadásul a kávézási szokásaink is nagyon különbözőek, mert talán meglepő, de a közép-kelet-európai országok nagy részében törökösen isszák a kávét – csészében, bögrében forrázzák le az őrölt kávét –, ezért viszonylag alacsony a kávégépek háztartási lefedettsége.
Kávémomentumok
A magyar fogyasztó hozzá van szokva a jó kávéhoz. Géppel készült, jó minőségű kávét iszik az esetek nagy többségében, és ezt nem is hajlandó feladni. Épp ennek a magatartásnak köszönhetően a hazai piacon a márkák részesedése magas.
A fogyasztók körülbelül 80 százaléka kávézik, ők kávé nélkül nem tudják elindítani a napjukat. Mindenki máshogy szereti elkészíteni ezt az otthoni, szertartásos kávét, és az az igazi, ahogy ő issza. Legyen ez presszó, hosszú kávé, cukros, tejes.
– Ehhez a reggeli kávémomentumhoz és a minőségi kávéhoz képest hatalmas kontrasztot jelent a munkahelyek nagy részén elérhető kávé! Pedig a kávéfogyasztók többsége legalább még egy kávét iszik a reggelin kívül, és ez a munkahelyen történik – hangsúlyozza Rajnai Ágnes.
Az otthon megszokottól eltérően vagy kávéautomatából, vagy sok helyen más kávéból, és/vagy más kávéfőzővel főzik a feketét, illetve magas az igazi, főzött kávét helyettesítő termékek használata is. Mindenképpen sok munkahelyen kompromisszumot kell kötni ebben a fogyasztók számára olyan fontos dologban. Mert kávézni muszáj. A Tchibo most erre kínál kompromisszumoktól mentes megoldást!
Legyen a munkahelyen
is finom!
A Tchibo olyan aktivitást indít el október elején, amelyben elsősorban a munkahelyi közösségeket célozza meg. Két és fél hónapon keresztül, naponta kisorsolnak 1 db nagy értékű Philips/Saeco automata kávéfőzőgépet 3 kg Tchibo szemes kávéval együtt.
Az akció mechanizmusa nagyon egyszerű, akár már 1 csomag Tchibo kávé megvásárlásával pályázni lehet. A www.tchibonyeremény.hu oldalra szükséges a munkahelyi közösséget regisztrálni, majd az akár pörkölt, akár oldódó Tchibo kávé vásárlásáról szóló, blokkon szereplő információkat ide fel kell tölteni.
– Reményeink szerint közel 80 kávégép találja meg a saját „kávézó csapatát” és teszi majd élvezetesebbé a napközbeni kávézás élményét. A Tchibo világában ez az aktivitás mindenképpen különlegesnek számít. A magyar kávépiacon sem láttunk eddig hasonlót, ezért több kommunikációs csatornán is üzenünk a vásárlóknak. Készítünk tv-, rádióreklámokat, és megjelenünk a YouTube-on is. Természetesen kereskedelmi partnereinkkel is együttműködünk, a vásárlás helyén, a boltokban is megtalálhatók lesznek szórólapjaink, displayeink, POS-anyagaink – összegzi az elhangzottakat Rajnai
Ágnes.
(X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >