Tavaly újra csökkent a német húsipar kibocsátása
A Német Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai azt mutatják, hogy a németországi hústermelés volumene 2023-ban 4%-kal 6,8 millió tonnára csökkent.
A Destatis szerint az „előzetes” számok azt jelzik, hogy a hazai hústermelés 2023-ban immár hetedik éve csökken a rekordot jelentő 2016-os 8,25 tonnás volument óta.
A számok tanúsága szerint tavaly 47.9 millió sertés, szarvasmarha, birka, kecske és ló került feldolgozásra, illetve 702,2 millió csirkét, pulykát és kacsát vágtak le.
Míg a levágott sertések száma 6,8%-kal 43,8 millióra csökkent, a vágóhidakon feldolgozott mennyiség hasonló arányban 4,2 millió tonnára esett vissza.
A Destatis azt jelzi, hogy a Németországban levágott Németországban nevelt sertések száma 7,7%-kal közel 42,3 millióra mérséklődött, ugyanakkor az importált állatok száma 19,5%-kal 1,5 millióra nőtt.
A kereskedelmi céllal levágott szarvasmarhák száma 2023-ban közel stagnált: mindössze 0,3%-kal 3 millióra csökkent.
A vágási súlyok azonban „valamennyi szarvasmarha-kategóriában” enyhén emelkedtek – közölte a Destatis. A feldolgozott marhahús mennyisége 0,6%-kal 992.900 tonnára nőtt.
A feldolgozott baromfihús mennyisége 1,4%-kal 1,6 millió tonnára nőtt 2023-ban, a pulykahústermelés pedig 2,7%-kal 417.000 tonnára bővült.
A 2023-as németországi húsfogyasztásra vonatkozó szövetségi adatokat még nem tették közzé.
Az országban 2022-ben az egy főre jutó húsfogyasztás 4,2 kg-mal, alig 52 kg-ra mérséklődött.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt
Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt, amelyekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >