Tavaly tovább nőtt a Lidl borértékesítése
A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával. A vállalat célja – összhangban a kormányzati törekvésekkel – a hazai borászatok exporttevékenységének támogatása és külpiaci pozíciószerzéseinek elősegítése.
Ismét sikeres évet tudhat magáénak a Lidl Magyarország a magyar palackos borok népszerűsítése, értékesítése, külpiacra juttatása terén. A kormányzati törekvésekkel összhangban, a vállalat 2014-ben indította el a magyar borászatokat, pincészeteket támogató Lidl Wine Expo Hungary programját, amelynek köszönhetően évről-évre folyamatosan nő a hazai borok népszerűsége itthon és külföldön egyaránt.
Az áruházlánc tevékenységének töretlen sikerét jól jelzi, hogy 2019-ben ismét rekordot döntött és 23,7 millió palack magyar bort értékesített itthon és külföldön összesen. Mindebből a vállalat a külpiacokra 5,1 milliárd forintot értékben szállított, amely a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát jelenti, vagyis a Lidl Magyarország tudhatja magáénak továbbra is a legnagyobb hazai borexportőr címet. A vállalat Európa szerte 12 országba 142-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, amelyek közül a top 3 felvevő piacot Németország, Lengyelország és Nagy-Britannia jelentette. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a szürkebarát, a királyleányka, az Egri Bikavér és a Tokaji Furmint bizonyultak.
A külpiaci sikerek mellett kiugróan teljesítettek a magyar borok itthon is, a Lidl Magyarország polcairól közel 12 millió palack fogyott, ami majdnem 23 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. A hazai tendenciákról elmondható, hogy a magyar vásárlók a magyar borokat részesítik előnyben, az állandó kínálatban szereplő termékek közül pedig az Irsai Olivér a legnépszerűbb. Emellett kedveltek a könnyed rozéborok és a tradicionális gyümölcsös vörösborok is. A magyar fogyasztókat továbbra is az árérzékenység jellemzi, de a vásárlók sokkal nyitottabbak és egyre növekszik az érdeklődés a minőségi borok felé, így egy-egy üveg palackért hajlandók akár magasabb árat is kifizetni.
„Büszkék vagyunk egyedülálló, kiváló minőségű, elérhető árú borkínálatunkra és kiemelten fontosnak tartjuk magyar beszállítóktól származó termékkínálatunk bővítését. Büszkék vagyunk arra, hogy a folyamatosan bővülő bor szortimentünkben olyan kiváló, neves pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat kínálhatunk, mint például a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, vagy a Juhász Testvérek Pincészete Celeste Egri Bikavér Prémium. Mindezen innovációk is hozzájárulnak ahhoz, hogy lehetőséget kínáljunk a borászatok számára nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenéshez is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra”. – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >Borok Badacsonyból
A Badacsonyi borvidék márciusban már tizenharmadik alkalommal költözött a budapesti…
Tovább olvasom >lyen az élet női sommelierként
Mi szükséges ahhoz, hogy valakiből sikeres sommelier legyen? Vajon nőként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >Elindult az Eisberg egészségtudatos táplálkozásra ösztönző kampánya
Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az…
Tovább olvasom >BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >