Tavaly tovább nőtt a Lidl borértékesítése
A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával. A vállalat célja – összhangban a kormányzati törekvésekkel – a hazai borászatok exporttevékenységének támogatása és külpiaci pozíciószerzéseinek elősegítése.
Ismét sikeres évet tudhat magáénak a Lidl Magyarország a magyar palackos borok népszerűsítése, értékesítése, külpiacra juttatása terén. A kormányzati törekvésekkel összhangban, a vállalat 2014-ben indította el a magyar borászatokat, pincészeteket támogató Lidl Wine Expo Hungary programját, amelynek köszönhetően évről-évre folyamatosan nő a hazai borok népszerűsége itthon és külföldön egyaránt.
Az áruházlánc tevékenységének töretlen sikerét jól jelzi, hogy 2019-ben ismét rekordot döntött és 23,7 millió palack magyar bort értékesített itthon és külföldön összesen. Mindebből a vállalat a külpiacokra 5,1 milliárd forintot értékben szállított, amely a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát jelenti, vagyis a Lidl Magyarország tudhatja magáénak továbbra is a legnagyobb hazai borexportőr címet. A vállalat Európa szerte 12 országba 142-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, amelyek közül a top 3 felvevő piacot Németország, Lengyelország és Nagy-Britannia jelentette. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a szürkebarát, a királyleányka, az Egri Bikavér és a Tokaji Furmint bizonyultak.
A külpiaci sikerek mellett kiugróan teljesítettek a magyar borok itthon is, a Lidl Magyarország polcairól közel 12 millió palack fogyott, ami majdnem 23 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. A hazai tendenciákról elmondható, hogy a magyar vásárlók a magyar borokat részesítik előnyben, az állandó kínálatban szereplő termékek közül pedig az Irsai Olivér a legnépszerűbb. Emellett kedveltek a könnyed rozéborok és a tradicionális gyümölcsös vörösborok is. A magyar fogyasztókat továbbra is az árérzékenység jellemzi, de a vásárlók sokkal nyitottabbak és egyre növekszik az érdeklődés a minőségi borok felé, így egy-egy üveg palackért hajlandók akár magasabb árat is kifizetni.
„Büszkék vagyunk egyedülálló, kiváló minőségű, elérhető árú borkínálatunkra és kiemelten fontosnak tartjuk magyar beszállítóktól származó termékkínálatunk bővítését. Büszkék vagyunk arra, hogy a folyamatosan bővülő bor szortimentünkben olyan kiváló, neves pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat kínálhatunk, mint például a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, vagy a Juhász Testvérek Pincészete Celeste Egri Bikavér Prémium. Mindezen innovációk is hozzájárulnak ahhoz, hogy lehetőséget kínáljunk a borászatok számára nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenéshez is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra”. – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Megújult a PTE szőlő- és boranalitikai vizsgálatok elvégzésére alkalmas laboratóriuma
Átadták a Pécsi Tudományegyetem Szőlészeti és Borászati Kutatóintézete (PTE SZBKI)…
Tovább olvasom >Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat
Fehérbor kategóriában a tokaji Bott Pince 2021-es Csontos furmintja, a…
Tovább olvasom >Nagyot változtak a borfogyasztási szokások: ma már a könnyedebb, gyümölcsös vörösborokat vásároljuk szívesen
Az ünnepi asztalról nem hiányozhat egy palack kiváló vörösbor, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >